Besökare

onsdag 14 januari 2009

Årets första spår!

Idag genomförde vi årets första spår och det blev på helt rätt underlag=)
Eftersom en start i appellen vankas framöver så är det ju självklart att vi får träna på öppen mark. Så som äng t.ex.

Idag var vi i Stenshult. Bra ängar finns det där plus motionsslinga på olika kilometer.
Jag tänkte vara smart och slå till med två spår. I efterhand var det nog rätt osmart.
Första spåret gick super super! Men andra pinnen markera hon och gick över. Jag väntade dock ut henne tills hon plocka den för att sen få forsätta spåra. Vinklarna som gick åt vänster hade näring i sig och hon löste det fin fint!
Andra spåret var kortare än normalt och började inge bra. Hon förstod nog inte att man skulle göra en gång till. Det har vi ju aldrig gjort förut=/ Börja väldigt konstigt. Nosa efter annat m.m. Men sen kom hon nog på vad det var vi gjorde för då åkte näsan ner och framåt gick det!
Sen kom vi till första vinkel och hon gick alldeles för långt plus att jag tog tilbaka henne alldeles för långt så allt blev jätte snurrigt.
Sen sa jag högt "Gå fel då".. Sen fick jag skämmas för hon gick i kärnan resten av spåret*rodna*
Även denna gång markerade och gick hon över andra pinnen... Skumt!
Funderar på om det är belöningen som gör det som idag var leverpastej på tub. Det kanske inte är så poppis som man tror. Spåret kommer ju alltid vara högst men...

Blev lite fritt följ när vi väntade på liggtiden. Gick mycke mycke bra och vänster om marsch börjar verkligen arta sig, men skall utnyttja vännerna till detta mera så hon kan få belöning exakt när hon gör rätt UTAN att jag behöver snegla massor*ler*
Apport bocken kom fram även idag. Några ingångar körde vi som var lite väl luftiga, men de ordna upp sig. Sen körde vi en "som det skall se ut"(fast utan ingång) och det gick super fint. Bra fart tre fjärdedelar av sträckan nu*tjoho*

Sen tog vi oss en härlig runda på 5km. Blå bana där uppe=)
Efteråt blev det handlat hundfoder. Ännu en gång hade de höjt priset. Skamligt dyrt nu, men vad skall jag göra??
Nu står maten(lasange*ler*) i ugnen och blir snart klar. Sen skall jag och jobbarkompisen Carina åka upp till Ela och titta på de ljuvliga puppisarna=)

Ha en fortsatt bra onsdag!
Ina&Mindi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

Så duktigt gjort av er! Ja spåra ska vi få rutin på nu så att det ska gå med full pott till vårens tävlingar =) Det bidde ganska set igår så uppdatering kommer i eftermiddag :)