Besökare

söndag 25 januari 2009

Ny Design på hemsidan=)

GUD va duktig Patricia är på att göra hemsida alltså! Grymt imponerad! Stort stort tack!!
I torsdags var hon dessutom här och gav mig alla program, koder m.m. så nu kan jag sköta min sida själv. Det ni=)
Igår kväll satt vi över internet och fick upp de nya fräsiga sidan=) Jag hjälpte till på mitt hörn, men Patricia var den som höll i trådarna! Mycket nöjd är jag!!


I torsdags blev det även en sväng upp till Råhagen. Oj, va isigt det var där. Vi stappla runt som gamla kärringar på grusvägen. Planen var helt ok på de flesta ställena.
Mindi var dock inte riktigt med på noterna idag så det blev bara ett halv långt pass för henne.
Sen fick hon och Zimla rusa runt litte=)
Hemvägen klarade vi av, men vi båda fick backa ner för backen och ta ny fart var sin gång. Det var på håret att man kom upp överhuvudtaget*ler*


I fredags skulle jag och Stefan ta fem kilometers rundan uppe på herrestadfjället. Men Mindi var jätte konstig. Lunkade mest och när hon sprang tvärstanna hon flera gånger precis som om hon hade magknip. Vi vände när hon helt plötsligt bara la sig ner. Jag klämde och tryckte, men inte ett ljud fick man från henne. Så rundan blev inte så lång som planerat och Mindi var nöjd med att få komma hem och sova resten av kvällen!


Igår lördag var det 1:års träff för hoffar i väst! Gud va smaskig tårta vi fick! Jätte mums var det!
Vi hade hyrt in Ann för denna dag. För Mindis del ville jag ha lite tips på få till bra inkallning från stå med ligg. Vi starta upp och skulle visa hur det brukar gå till*ler*
Hon gjorde ett klockrent, skit snyggt läggande. Reaktion direkt på mitt kommando, två stötar i marken och sen låg hon. SUPER!!
På vårat andra pass gjorde vi ett till, då var farten lite sämre, men läggandet var lika bra. Troligtvis har det varit mitt hjälpande dubbelkommando, Mina Händer, som dragit henne närmre mig. Å dom kommer då aldrig fram igen nu=)
Sen traggla vi vidare med vänster om marsch i fria följet. Jag får verkligen inte till en bra gång som hjälper Mindi. Kanske skall ge upp den tanken, bestämma mig för hur jag skall gå å så får Mindi lära sig. Hon verkar ha lättare för det än jag*skratt*
Vi checkade av appellen och lägre lydnaden. Fick till, efter tips, en fin utgång utan ryck i framförgåendet. Det blev sketa bra så det skall vi fortsätta med. Fick ett nytt tips för att öka farten in i apporteringen som säkerligen kan fungera på Mindi trots att hon inte är en retriver*skratt*
Krypet kommer sig sakterligen. Fri shapingen artar sig, men måste bestämma mig och hålla kriterierna hur det faktiskt skall se ut. Med huvud och rumpa!
Fjärren fungera fint idag från i torsdags då hon blanda in krypet in i allt*hihi* Får se till att avancera sakterligen i avstånd på iaf ligg-sitt-ligg för de skiftena kan hon riktigt bra nu. Fri shapingen inne i vardagsrummet med kvällsmaten har gett resultat=)
Riktigt riktigt nöjd är jag med dagen!

Idag blev det en tur ut i skogen tillsammans med Cissi och Budda. Igår fick jag nämligen tips om pinnarna i spåret av Ann(TACK!) Vi gick ut och la var sitt relativt korta spår till vovvarna. Budda fick en liggtid på 20min. Han är ivrig som bara den och är helt med på noterna vad som skall göras, men oj va fort det kan gå i lilla hjärnan ibland=) Han hitta slutet fint!
Mindi fick en liggtid på 40min. Ca 100m långt spår och en pinne i slutet som låg i lite ris. hade dessutom en vänster vinkel. Man märkte på henne att kort liggtid har vi inte kört på länge. Lite flamsigt blev det, men bättre och bättre. I vinkel tog hon en helt OK lov och fortsatte sen vidare. Pinnen plocka hon direkt och med ett BRA från mig kom hon glatt springandes. Lek, lek, lek, kattmat, lek lek SLUT!
Jag har nog tänkte litte galet gällande dessa pinnar, men det skall vi rätta iordning nu=) Nästa tillfälle är tisdag med Cissi och Budda!
Budda fick sig ett till kort spår på ca 20min även detta. Lät han inte springa på lika mycke utan verkligen koppla på nosen och gud va bra det gick! Detta kommer bli fin fint ser ni!!

Efteråt tog jag och Mindi en promenad. Men det var inge roligt enligt Mindi eller nått. Likadan idag. Lufsa vid mig i vägkanten hela rundan typ. Tyckte jag såg ett sådant där stopp som hon gjorde i fredags, men är inte säker.
Någon som vet om kastrerade tikar kan hormonellt gå in i löp?? Det e nämligen som så att förra januari och augusti var hon loj/ville inte/sov mycke/hemma kär också och tanken har slagit mig.
Hennes första och ända löp var nämligen i början på augusti! Många tankar far fram och tillbaka när denna lilla kikka inte är som hon brukar!!

Imorgon bitti vankas det jobb(har varit ledig över en vecka nu*tihi*) och sen skall jag och Mindi passa Budda fram till fyra! Skall bli trevligt!

Ha en fortsatt bra söndag
Ina&Mindi

Inga kommentarer: