Besökare

torsdag 29 januari 2009

Ett steg framåt, två steg bakåt!

Ja så är väll all träning mer eller mindre*hm*

Nä, det mesta går allt framåt hela tiden*hihi*
I måndags och onsdags har vi passat Buddisen. Mindi var gör sur på han i början på måndagen, men de lekte på som vanligt sen efter en stund.
Hon gillar inte när han skall fjäska hela tiden så utomhus väljer hon att gå på motsatts sida av mig HELA tiden*skratt*
De har även haft sina bra och dåliga stunder inne. Antingen fräser hon som en katt eller så leker de som galningar i sängen*ler*

I tisdags stod spår på schemat igen. Åkte till gamla spår skogen. Bästaste spårmarkerna=)

La ett ca 250m långt med två pinnar.
Första pinnen, med mig fem meter bakom, tog hon klockrent och började gå mot mig med pinnen redan innan BRA kom från mig. Duktig kikka och belöning serverades i flera sorter!
Pinne två(slutet) hade jag hamnat 10m bakom henne(hade det lite svårframkomligt strax där innan*ler*) och jag vet inte ens om hon markera den eller om hon sket i den för att jag ändå var så långt bort.
Jag kalla tillbaka henne och då tog hon den på tillbaka vägen, men inte med den frustrationen hon brukar ha utan mer än gärna och kom direkt fram med den till mig för belöning i mängder!
För Buddisen däremot gick det mega bra. Han fick längre spår(ca100m) idag och han blev bara bättre ju längre framåt han kom. Säkrare, lugnare och stadigare!

Igår tränade jag och Cissi lydnad uppe på råhagen. Hon har dessutom blivit invigd i kamera världen och är redan frälst*hihi*
Jag och Mindi hade en toppen dag!
Apportering: Körde några plockövningar med belöning uppe vid min haka=)
Ställde sen upp för hela momentet. Starta fint, bra fart, bra fart HELA VÄGEN IN*tjoho* Däremot blev det en super dålig ingång. Men jag visste ju att det inte är reda att sätta ihop, men belöningen under hakan kanske faktiskt kan ge resultat för farten in. Återstår å se!
Fritt Följ: Körde lite språng marsch idag. En av gångerna var hon väldigt långt fram, men de andra gångerna höll hon sig faktiskt väldigt bra. Hade lite svårt att ha en tydlig belöningsposition för mina händer var SÅÅÅ frösna!
Hindret: Värmde upp med lite tasstarget och Mindi var pigg på den! Sänkte hindret och la ut tasstarget och bara sådär så flyger Mindi självmant över hindret och trampar på targeten*skratt* Härliga hund!
Hon hade bra skjut över hindret, men var inte jätte noga med vart hon trampa omkring targeten, men jag vänta ut henne. Körde återhoppet med ingång en gång och det var SKIT SNYGGT! Belöna sen några sitt utan target. Hon hamnar på ca 2m från hindret. Rätt OK tycker jag. Sen avsluta vi med en belöning för uthoppet!
Framförgåendet: Tja*haha* Hade lagt targeten bredvid våran "gång". Skickar ut henne, Mindi går fint rakt ut och gör 90 grader höger och trampar på targeten GODIS? *ler*
Gjorde om med start efter targeten=) SKIT SNYGGT! Fin utgång, rakt spår, INGET slitande och garanterat 25m PLUS i sträcka!
Gjorde likadant tillbaka. Ännu längre sträcka blev det som var rak och fin. Hon drog desto mera så vänta ut en minskning i dragandet=)
Tredje sträckan fick hon belöning snabbt! SUPER NÖJD!

Inkallning: Gjorde några "surpricer". Någon boll som flög och klick/belöning så for man lämnat henne m.m. Gjorde sen två inkallningar och de var med bra fart!
HEL NÖJD med denna dag!
Budda var super duktig han med idag! Lugn och sansad in på planen. Belöna kontakt så fort kopplet togs av och sen fick han ett varsegod för att hälsa på mig, men det var snabbare än snabbast för att direkt springa tillbaka till Matte=)
Tränade lite att komma in i rätt position, sitta kvar i rätt position, sitta kvar när matte går iväg, en jakt inkallning och avslutade med lite frivilliga ligg.(Absolut inte allt samtidigt!)
Budda bjöd bra på allt vi gjorde. Gör skoj!

Idag har det blivit promenad med Milla, Flingan och Barras. Mycket trevligt! Men Fingol har nog fått nog av Mindis mobbnings program*skratt*
Nu skall jag göra mig iordning för att åka på tjejkväll. Skall bli hemskt trevligt!
Mindi är redan klar. Ny borstad och fin=)
Imorgon skall jag med hemma klubben till Alingsås på symposiumet "Påverkan eller Åverkan". Skall bli jätte intressant.
På söndag är det årsmöte inom Västra Hoffe klubben som jag tänkt åka på. Tänkte passa på att träna litte lydnad innan det börjar med tanke på att vi håller till på en BHK.
Ha en fortsatt bra fredagkväll
Ina&Mindi

1 kommentar:

Anonym sa...

han e en riktig liten snygging lille buddha:)