Besökare

fredag 16 januari 2009

Turbulent vecka för matte!

Veckan har börjat med att jag ringt om varannat till chefen för gruppboendet jag jobbat mest på och personen på kommunen som har hand om fasta tjänster/vikariat för konverterade personer(som jag nu tillhör från första februari!)
Men igår blev allt klaffat och klart! Jag kommer få fast tjänst på boendet jag jobbat mest på*tjoho*. Tjänsten är ledig från första maj och jag kommer då få 75%, men kommer jobba 100% fram tills i höst. Då skall ev. en annan personal öka sin tjänst med 25%. Gör han det hamnar jag på 75%, gör han inte det har jag 50% chans att jag det är jag som får 100%=) Jag har frivilligt lämna förslagt på 75% till mig så det är jag jätte nöjd med då jag vet att jag alltid kommer kunna jobba upp till 100% om jag vill. Sen är det ju extra gott när man har valp i framtiden m.m. plus att vårat nya "hus" och jobbet är extremt nära varandra=)

Igår när jag åkte hem från jobbet ringde Patricia och frågade om jag hade lust att komma ut till Sanna och det hade vi!
Där blev det först lite lunch så vi skulle orka träna=) Kallt var det även idag, men vi fick till mycket bra träning!
När jag tog ur Mindi ur bilen var hon jätte taggad=) Började med inkallningar från stå, ligg och sitt. Explosiva starter med super hög fart. Gjorde även en inkallning från sitt med ingång med hjälp av fingertarget!
Apporteringen fungerade fint den med. Lite sneda/vida ingångar som blev bättre efterhand, men framför allt så var farten in med bocken jätte bra! Skall tänka på att inte sätta ihop dessa än på länge för farten måste vara hög även den sista fjärdedelen=)
Hindret fungera fint det med. Belöning för uthopp plus att han så gott som själv valde att hoppa tillbaka. Gjorde även ett sättande på andra sidan och det var helt OK. Inom hindrets ramar så att säga=)
Sen hade vi lite paus. Ställde upp rutan och tog lite kort på Grosse med Patricias kamera.
Sen tog jag ut Mindi igen och tänkte köra rutan som vi inte gjort sen gud vet när=)

Belönade några gånger för rätt position
Skicka sen på både 1,2 och 3 m.
Något högerdragen som ni ser så belöningen kom åt vänster!

Latheten kom fram och rutan flyttades inte, men bytte ingång.
Belöna även här först några rätta positioner och skickade sen på 3-4m.
Hon placera sig gång på gång skit snyggt i mitten=)
Super nöjd med kikkan=)
Sen gjorde vi lite fjärr. Mindi trodde direkt det var kryp på gång så hon kröp iväg två gånger för sig själv=)
Sanna placerade sig bakom. Första gången tog jag sitt. Hon e grymt seg och sätter sig inte helt upp. Måste tänka ut bättre på detta!
Andra gången tog jag stå å GUD va grym hon e. Klockren resning utan att en enda tass rörde sig. Super bra!

Sen blev det budföring med Sanna som mottagare. Hon fick lite godis vid hälsningen och hon var super motiverad hela vägen bort. Starta direkt med hög fart ut till Sanna....
Satte sig någerlunda bra, fick belöning och tjyvade direkt när det var slut.
Mötte upp henne och tog tillbaka henne. Skicka om henne och hon hade samma fart. Satte sig bra. Satt kvar bra vid beröringen men nosa i händerna. Starta med hög bra fart tillbaka till mig på kommando. Super=)
En mycket lyckad tränings dag i kallt väder. Mindi och Zimla fick sen träffas och leka för första gången. De brydde sig inte alls om någon kyla för de var ner i bäcken och drack och plaskade=)
Idag släppte andra ångesten jag har haft nu de senaste dagarna. Beslutet över CanisKlickerTränarUtbildningen. Men idag blev det lätt. Jag fick besked att jag kom med hos Ann-Lousie i Vänersborg.*tjoho*
Så nu väntas ett år av studier inom hundträning=) Å det skall bli mega skoj!!
Idag blir det långpromenad, städning, diskning, matlagning och se till att få hem diverse grejer inför resan imorgon.
Imorgon bitti, närmare kl 06.00, skall jag åka upp till Örebro. Har blivit erbjuden att vara med på en utbildning om utställning genom Hovawartklubben västra. Den är i två dagar så jag skall sova hos Sara, http://vovve.info/frodomatten/. Det skall bli mycket trevligt!
Ha en fortsatt bra fredag!
Ina&Mindi
Ps. Alla kort är tagna av Patricia Johansson. Tack för att du gjorde detta! Ds

1 kommentar:

Anonym sa...

Så roligt GRATTIS!!!
Ta hand om er! kram Michaela