Besökare

tisdag 20 oktober 2009

Allt flyger iväg!

Tycker inte jag får gjort något vettigt och inte tar jag mig tid heller. Blir alltid sådan när det är för mycke*usch*
Egentligen har jag säkert inte så mycke måsten, men det känns så... *hm*

Igår träffade jag underbaraste Em. Plockade upp henne med fin bilen utanför sjukhuset. Vi fikade som traditionellt på kaktus*ler* Dock utan "otrevligt" besök denna gången! Fick en super fin present. Stort tack!!
Sen tog vi oss en tur till torp och uträttade flera ärenden. Det gick som en dans. Sen bar det tillbaka till stan och det blev massa mer tjöt och även glass*hehe* Här däremot blev det otrevligt besök(:
Sen styrde jag fin bilen hemåt och Em fick invänta sin buss som skulle ta henne hemåt!

På kvällen plockade jag faktiskt fram vårat gamla kylskåps trix. Hej dundran va det gick undan. Inga problem att öppna, stänga eller att plocka ur snusdosa och avlämna i handen.
Inga problem heller att avlämna i hand och stänga ihop. SUPER!
Men att öppna och avlämna(avlämna var inte problemet) gick inte. Hon erbjöd allt annat för att "slippa" öppna. Det va obehagligt för dörren lät en massa*hehe*
Filmade dessutom, så kanske kanske kan det komma en film snutt. Vem vet*ler*

Idag säger vi GRATTIS TILL CISSI!!!! Jag fick bita mig hårt i tungan på förmiddagen för att INTE säga grattis för i spåret jag lagt till Budda hade jag satt upp lappar*skrattar*
1. Grattis Cissi 2. Fredag 3. 18.00 4. Surprice
HIHIHIHIHIHIHIHI(:
Vi möttes på klubben där även Sanna, Annika och Rolf var på plats och tränade.
Började med en sväng i skogen och sen körde vi gemensamt gruppmomenten.
Mindi la sig inte iaf på första "sitt kvar", men väntade för länge så hon hann lägga sig. Men sen hade vi täta belöningar i ca två minuter.
Platsen gick väldans bra. La sig super fint och låg bra kvar(la ner en och en). Körde sen med gömd förare i fyra minuter med två belöningar de första 2,5minuten. Hon låg fint med hakan nere hela den tiden, men när vi alla gick fram var huvudet uppe. Vem vet när det åkte upp dock*ler*
Tyvärr satte hon sig på Annikas "sitt", men fick snabbt ner henne och kunde göra vårat egna.
Jätte nöjd verkligen!
Körde sen inkallning två sträckor. En med belöning direkt i starten och en efter en tredjedels sträcka.
Sen blev det lite stegförflyttningar som var jätte bra och lite vänster om marsch som var bra på direkt. SUPER!
Sen kom Cissi och det blev en liten paus så mina händer kunde bli ännu kallare för givetvis regna det denna för övrigt underbara dag.
Sen tänkte jag fortsätta med läxan men Mindi hade över energi och jag kunde inte hantera det med mina långsamma förfrusna rörelser så vi avsluta.
Åkte tillbaka till Kurveröd och rastade Ela´s hundar tillsammans med Cissi och sen begav vi oss ut i mitt snåriga spår som Budda klarade riktigt bra tycker jag! Han blir bara bättre och bättre enligt mig!! Å där satt som sagt lapparna som Cissi skratta gott åt*ler*

Nu på kvällen har jag suttit med teori läxan och det artar sig, men a.. Ännu en gång. Varför börja så sent??

Imorgon skall vi till veterinären och kolla blodtrycket och sen blir det jobb.
Även torsdag och fredag består av jobb och på lördag bär det av ner till Anders i Varberg för privat träning.
Efter det skall vi besöka svärmor och äta hummer*mumma*
Söndag skall ägnas åt att packa och bära. Nu flyttar en av de bästa..................................
Ina&Mindi

5 kommentarer:

torpedos budda sa...

Tack för en trevlig dag vännen å jag ler fortfarande stort när jag tänker på dina små lappar.... HAHAHA jag tappade verkligen koncentrationen där några ggr du ;) PUSS & KRAM

Lina sa...

Jag är nyfiken på vad de är för fin fin bil, visa :) jasså ska du till varberg i helgen hihi... förstår att du inte har tid att ses eftersom du ska hit på träning, är ändå inte hemma på lördag :( Pusss

Billans matte sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Billans matte sa...

Taack själv älskade!! Du har la läst mitt blogginlägg, med den underbara bilden under ochså =) Snaart är det dags!! Pyzzar

Tina/Rosso sa...

Hej.
Hoppas blodtrycket på gumman var bra, likaså träningen för Anders. Det brukar ju vara givande.

Håller med om att det är sorgligt med denna flytt...
Kram Tina