Besökare

onsdag 28 oktober 2009

Inga kort denna gången heller...

Som sagt.. Tiden den bara far iväg. Manualen för kameran ligger framme IGEN och nu ännu en gång skall jag lära mig mera. Bara ut å testa, men man blir ju litte smått dum i huvudet med informationen man fått till sig att en dag, efter ett x antal kort, ger kameran upp*hm*

Besöket hos veterinären gick prima. Mindi var behagligare med situationen och var jätte duktig på rummet. Blodtrycket låg bra till och svaret på proverna var i överkant, men vi valde att avvakta. Hon följer inte regel boken min dama. T4 säger sänk och TSH:en säger höj. Mycket underlig!

I torsdags blev det en sväng med Cissi och Budda i skogen. Alltid lika trevligt!
I fredags tog jag och Michaela med oss Cissi ut på restaurang. Hon fyllde ju som sagt förra veckan! En super kväll hade vi tjejer!

Lördag morgon var det dags att kliva upp tidigt och möta Anki på blomsterlandet för gemensam resa ner till Varberg och Anders. Resan gick super, vädret var mindre bra och träningen vart jag jätte nöjd med.
Allra nöjd var jag att Mindi, som vart där endast en gång tidigare, INTE var påverkad av miljöombyte och möjlig nervositet i mig utan hon arbeta på precis som vilken annan dag som helst. (:
Det blev fritt följ, rutan och lite apportering på dagordningen.
Fick ny, egen, belöningsposition i fria följet som jag hade svåra problem med, men Mindi svarade på det utan att jag lyckades göra rätt*haha* Fick tips om språng marschen dessutom.
Rutan var vi på god väg med, men fick tips och varningar som underlättar!
Apporteringsingångarna skulle jag ta upp till att de ser likadana ut utan apportbock m.m.m.m.
Givande dag och med trevligt sällskap!

På kvällen var vi hos svärmor i massa timmar. Trevligt trevligt! Mindi blev rastad av Ela och fick smaska godisben(:

På söndagen blev det en lugn morgon med promenad och lite träning.
Rutan ställdes upp och det gick riktigt bra. Både position och fart.
Det blev även träning på läxan!
På eftermiddagen hjälpte vi Ela att bära och köra och bära mera*phu*(:
Packade även upp och ställde iordning i lägenheten och det blev mysigt direkt! Du kommer få det super där gums!

I måndags hade jag telefon kontakt med veterinären då jag valt att sänka medicinen och se om de där små grejerna försvinner. Flåsig, seg, dricker mycke med följden kissar mycke m.m.
Så nu ser vi vad det blir av det!
På kvällen sålde jag min hundbur från volvon och så blev det apporterings träning.
Ingångarna var det fullt sug i och farten. Ja den håller sig allert med rätt belöning*hehe*
Kanske skall hitta något till inkallningen osså just för att få med ingångar och hela köret*hm*

Igår träffade vi Lin och Ia i Ljungskile för lite super träning av läxan (: Hundarna är verkligen jätte duktiga. Det är inte alltid mattarna som tänker smartaste vägen fall om vi tar den vägen i sinom tid*hehe*
Båda hundarna har det svårast när target är med i bilden. Det tar änna över, men även denna gång presterade och utvecklades hundarna så de klarade det galant i slutet!
Super nöjda skall vi vara med vår träning och våra jyckar!
Å allra allra bäst. Va skönt att Ia är pigg, alert och frisk igen! Härligt Lin!

Idag skall det göras godis, städas, promeneras och sen åka till Norra Björke för att besöka och hjälpa Ela i lägenheten!
Kanske det blir bilder i nästa inlägg tom (:
Ha en fortsatt bra onsdag!
Ina&Mindi

3 kommentarer:

Anneli sa...

Hihi... tyvär så kan ju inte Chico bo i sitt lilla hus, men det e ganska sött!
Hos er verkar det vara full fart som vanligt! Va härligt!

Lina sa...

Oj vad du är i farten=) Duktig du e!!

Lin sa...

Tack för sist, undrbart!!!!
Krama om Michaela från mig:)
Kramelikram