Besökare

söndag 11 oktober 2009

Ännu en helg är förbi

Ja som sagt. I onsdags begav jag mig till Stenungsund i stormen. Spår stod på schemat tillsammans med Zimla och Patricia. Det blåste verkligen som attan.
Vi la spår åt varandra precis som vi ville ha dem*hehe* Sen åkte vi till vattenfalls grotta och tittade på en glaskonst utställning under tiden de låg till sig. Riktigt fräsigt var det. Allt ljus gjorde verkligen en stor del i det hela!
Mindi fick ett u-appell spår med 2+slut. Hon var jätte duktig trots all blåst. Vela lite i vinklarna, men det är inget att klaga på!
Tack för korten Patricia!


Zimla var som en.. A ja vet inte vad. Jätte imponerad av hennes exakta vinkel arbete! Super verkligen!
Med mig hem åkte en del gröna växter som nu pryder vårat vardagsrum. Mer och större krukor behövs bara köpas in så blir det nog sketa bra!
Väl hemma blev det inte låga stunden i lugnan ro*haha*
Helt plötsligt säger Stefan till mig att byta om och sen sätter han ögonbindel på mig och leder ut mig till en bil*haha*
Iväg åkte bilen med hög, hög musik. Runt runt runt i rondellen och där tappa jag bort mig*haha*
Sen var det dags och kliva ur och blev ledd in genom en dörr och av med bindeln. Restaurang med Cissi och Michaela*wooho* Ni är så söta tjejer! TACK SÅ HEMSKT MYCKE!!!!!
Bäst av allt var att ni verkligen trodde på att jag inte skulle förstå att det var ni*skrattar*
Åt god mat och tjöta massa. Begav oss sen till videomix där vi handla massa smågodis och sen åkte vi hem till Michaela för vi alla tre följer Grey´s (:
Vi fick även se på "glory hole"*haha* Tack för en super kväll!!! Ni är klart bäst (:
I fredags åkte jag upp till klubben. Körde först lite uppletande. Gjorde några ingångar och la sen ut tre stycken på "linje". Hon plocka mitten, längst ut och sist den närmsta. Men hon jobba fin fint hela tiden och gjorde bättre och bättre ingångar och givetvis kattmat belöning (:
Sen blev det lite lydnad. Började med hindret. Började med en belöning för uthopp. Sen körde vi en hel appell/klass 2 och det gick klockrent. Först efteråt tänkte jag på vad jag egentligen gjorde. *ler* Ja, framlängeskedjning fungerar ju osså så*hehe*
Sen tänkte jag apportering. Hade laddat med kanelbulle, men det var inte tillräckligt. Hon starta allt i galopp in, men bröt den för tidigt, men gav henne belöning ändå. Va ju "mitt fel".
Sen blev det framförgående. Började med ett avslut. Och körde sen ett helt moment. Dessutom gick vi inte i klubbens skåra plus att vi gick rakt mot en kon och var övertygad om att hon skulle stanna men hon vek bara lite åt sidan och fortsatte rakt fram. SUPER SUPER!!
På kvällen blev det en promenad här på Kurveröd med Cissi och Budda. Mycket trevligt!
I lördags var jag och tittade på klubbkamraterna när de tävlade elit lydnad på Uddevalla bhk. Jätte trevlig tävling verkligen! Trots att det bara var retriver anmälda*haha*
Som vanligt började det med gruppmomenten.
Rosso
Nellie
Picasso
Ingela ch Picasso
Fria följet

Konskick
Hopp med apportering
Marika och Nellie
Fria följet



Dumrutan "stå"
Dumrutan "ligg"
Inkallning från rutan
Uthopp....
... gripa....
...och hopp tillbaka
Tina och Rosso
Fria följet



Full fart till rutan
Uppslutning efter rutan
Dirigeringsapportering

Tina kastar metallen (:
och Rosso hämtar den gladeligen
Vann gjorde Ingela på 289p
Tvåa kom Marika på 286p
Trea kom Tina på 270p

SUPER GRATTIS
NI ÄR VERKLIGEN JÄTTE DUKTIGA!!!
På eftermiddagen åkte vi till Jim som fyllde år. Det blev massa mat och godda och framför allt så blev det Guitar Hero. Så nu äntligen har jag testat det och jag vill allt spela mera*hehe* Smått frustrerande var det dock allt (:
Igår, söndag, vart jag upp till klubben igen. La först ut ett spår på ca 750m med tre pinnar och slut.
Gick sen iväg till uppletande rutan och gjorde några ingångar med föremål.
Valla sen halva rutan och la ut två föremål. Ett längst ut och ett på mitten ungefär.
Mindi gick inge rakt, men hon jobba fin fint och tog in båda grejerna, men däremot hade hon fördröjning på starten in båda gångerna. Jag var tyst och så fort hon starta tjoa jag till. Sånt här får hon inte börja med*hm* Sen gjorde jag en synlig så hon gjorde ett rakt utskick ifrån mig.
Spåret fick ligga i 55min innan jag släppte på. Inte långt in i spåret plocka hon upp en leksak. Jag berömde och tänkte inte mera på det. Någon har väll tappat den tänkte jag.
Spårade vidare jätte bra och på ett ställe, som jag anade att det skulle hända, försökte hon gena. La nog lite för tätt. Men höll emot och hon trampa vidare rätt. Lite längre fram får vi en husse med sin spårhund "över" oss och inser då att vi snott hans slut*skit osså* Spårar vidare gör bra. Både pinne ett och två plockar hon jätte bra. Sen stoppa vi för lite vatten och efter det fick hon inget fäste i spåret på bra länge. Spåra framåt åt rätt håll, avbröt och gick tillbaka och snurra massa. På två ställen gjorde hon detta och hon missa tredje pinnen.
Sist "tappa" hon oxå spårkärnan efter jag vattnat henne. Detta är garanterat ren inbillning, men kan inte ljuga och säga att tanken inte slår mig om det hänger ihop. Någon som har erfarenhet?
Men hon är för övrigt en väldigt bra spår hund för hon letar verkligen tillbaka sig och tar oss alltid runt. Slutet markera hon och hade fördröjning i upplockandet, men gjorde det och då blev det skinkost och lek!
Idag är en vacker dag med det är både möte och jobb som står på schemat. Men nu är en försäkring fixad på bilen som blir vår på onsdag*ler* Gäller bara att banktanten svarar så vi får skriva på pappret om pengarna med!
Ha en fortsatt bra måndag!
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Whippeten Nota sa...

Hihi det var roligt att överraska dig =) Iom att vi inte skulle avslöja oss så satt jag å tok fnissade i tystnad så jag hade ont i smilbanden sen :) Det var en trevlig kväll!
Så duktiga våra klubbkompisar är!!! Vilken golden trio =)
Kan det inte vara som så att hon inte är så van att bli vattnad mitt i spåret då så hon tappar fokus av den anledningen?
Kram!

Tina/Rosso sa...

Hej
Tack för support på tävlingen och du, det var för väl att du fick se en elittävling med "bara" riktiga hundar med hi hi hi...
Vad ni ligger i och spårar och tränar och att det går bra det märks tydligt. Så härligt.

ps. Har det kommit några bilder från dig???

Kramizzzar