Besökare

söndag 18 oktober 2009

Helgen snart över IGEN

Usch vad tiden går. Fina höst dagar har vi men mörkt blir och snart ännu mörkare*hm*

I tisdags var vi först hos veterinären. Ville kolla av hennes värden då jag anade att de var lite för höga. Man har verkligen lärt sig att läsa denna damen*ler*
Sen åkte vi upp till klubben. Vi skulle träna lydnad med Cissi och Budda. Vi vart lite tidiga så vi hann med lite uppletande först.
Först la jag ut tre stycken på en linje som hon plocka in utifrån och in. Najs najs!
Sen la jag ut två stycken på linje som hon såg och länkade dem och det var inget problem alls. SUPER! Bra fart var det dagen till ära också=)

Blev lite varmt te och tjöt innan vi drog igång. Kallt som attan var det. Cissi ville träna på ingångar och fotgående och Budda var jätte duktig.



Jag körde rutan som gick allt annat än bra och sen fortsatte jag med läxan och den gick faktiskt super!
Sen gick vi ett blodspår som Cissi lagt till Budda tidigare på dagen. Jätte duktig var han!
Super trevlig dag helt enkelt!
Under veckan har vi sen fortsatt med läxan och vill det sig väl kanske vi tom har sex beteenden till canis helgen, men vi får väll se. Det som inte är klart är backa och skall, men vi har snurra, musmatta, sitt och stå. Jätte imponerad av mig själv och Mindi som ÄNTLIGEN har fått till stå*ler*
Idag träffade vi Lin och Ia på torp för avcheckning och träning med feedback. Det är så trevligt och umgås och träna med dig Lin! Så gott å se Ia må bättre igen! Det syns på dig med då(:
Vi båda, eller skall vi säga alla fyra*ler*, hade en jätte bra träning.
I veckan blev även nya bilen köpt*ler* GÖR GO och köra. Gillar mer än vad jag räknade med. Rutorna har redan hunnit bli mörka och imorgon kommer grindarna så snart är det en hundbil*haha*
Bilen är inte hemma nu så tyvärr blir det inga kort, men det kommer(:
Imorgon skall jag träffa Em*tjoho* och vi skall ventilera och hämta hennes nya dator! (:
Men först väntas det jobb ända tills imorgon bitti.
Nu skall det fixas middag så man står sig resten av dagen oxå!
Ha en fortsatt bra söndag!
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Lin sa...

Tack detsamma, vi har så trevligt tycker jag:)
Bra träning oxå, när vi inte tabbar oss :D
Visst syns det att hon mår bättre, jag är jätteglad för det!!
Ha nu en bra em så hörs och syns vi snart igen.
Kraaam

Whippeten Nota sa...

Så mysigt å glatt allt låter! Blir riktigt glad av att läsa =) Roligt för er att träningen går så bra! Bilen den är sketa snygg!!! Tack för sällskap å pizza i lördags! Hälsa Em! Har säkert glömt nåt... hmm... Kramar!