Besökare

tisdag 6 oktober 2009

Ännu en vecka har sprungit bort...

I helgen blev det fortsatt läx träning. Det går bättre och bättre, men lite hårdare får vi allt ta i nu så vi är "klara" tills vi skall. Dessutom måste jag ta tag i teorin och få den fixad med. Får bli nu till helgen(hemskt va mycke det är nu till helgen helt plötsligt!)
I söndags efter jobbet la jag ett kortare viltspår till Jippie och ett halv långt person spår till Mindi. Små skurar kom och gick.
På vägen upp markerade hon viltspåret och ja sa Bra och fick släpa med henne därifrån*haha*
Påsläpp på sitt spår blev det efter 65min. Det fanns fem pinnar plus slutet utlagt. Första pinnen plocka ja. Hon gick vid sidan av så jag tror faktiskt inte hon sket i den, fast vad vet jag*ler*
Resterande pinnar plocka hon fin fint! Vid pinne tre erbjöd jag henne vatten, men ICKE sa Mindi. Efter det gick det rätt galet.. Jag vet precis när hon gick av spåret, men hon spårade SÅÅ noga så hade jag vart ovetande hade jag helt trott på henne så jag följde efter och hon fortsatte en bra bit faktiskt. Sen släppte hon och började leta sig tillbaka. Hon gick inte ända upp till vinkeln, men vinkla åt rätt håll lite tidigare och gick rakt på nästa apport. Va då tur*haha* Va ju bara å belöna och sen fortsatte hon till slutet!
Hon har inte gått av så stort någon gång vad jag kommer ihåg så om det var för att hon markera viltspåret innan och vilt sen pasera vårat personspår.. Vem vet! Men det skall bli spår till helgen igen. Det är en sak som är säker*hehe*

Jippie hade sitt spår liggandes i 1,5 timme. Hon starta super noga. Tyvärr följde jag inte med runt för jag ville inte att Mindi skulle fortsätta viltspåra denna dag*hehe*
Regnet började komma tillbaka, Michaela ringde och trodde de gått bort sig*hehe* och sen kom haglet, men då kom även Jippie till sitt slut.
Tyvärr förstörde jag och Mindi detta lite för jag var bombsäker att slutet låg lite längre upp, men när vi kröp under granen insåg jag att vi var extremt nära slutet*haha* Så när Jippie kommer traskandes ser hon oss och släpper spåret. Flåt!*rodna*

I måndags blev det faktiskt som så att vi hamna i skogen med Milla, Flingan och Bodil. Det var bra länge sen och Fingol var inte lika förtjust i Mindis lek som han brukade. Förstår honom dock. Skällande ragata i öronen hela tiden är nog inget mysigt*ler*
Ljuset i skogen är värdelöst och fåren tänker tydligen stanna hela vintern:P Men den lilla ängen röjde hundarna lite på och då blev det litte kort.






Igår la jag ett viltspår åt Buddisen. 4,5 timme blev det liggandes och nu var det återgång, bloduppehålls vinklar med för att träna inför öppna proven.
Återgången skulle vara med, men den blev på ett ofrivilligt ställe, men bra blev det ju*ler*
Budda spårade super bra. Virra en del i första vinkeln utan blod, men där får vi nog skylla litte på matte också som helt trodde spåret skulle fortsätta rakt fram*hehe*
I återgången jobbade han super noga och löste det sketa bra!
Nästa bloduppehålls vinkel var det inga problem alls med och klöven blev tillslut funnen! Super!
Nu gäller det bara för Cissi att lära sig läsa Budda ännu mera(Du gör det redan bra!) så kommer detta gå som en dans!
Igår tog vi oss även en promenad som jag aldrig tänker göra om. Det inkluderade konsum och det blev tungt å traska hem*suck* Aldrig mer*haha*
Kvällen blev ytterst lugn. Skyller på det extremt dåliga vädret.
Idag är det däremot strålande sol. Å dagen blev ännu bättre när man vaknar till frukost på sängen=)
Idag skall jag skall rasta Elas hundar, åka till Patricia och spåra och få med mig växter hem och ikväll är det Grey´s*woohoo*
Men nu skall jag allt grejja i köket och sen slänga ut Mindi i skogen!
Ha en fortsatt bra onsdag
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Whippeten Nota sa...

Du glömde även skriva att det var din alldeles egna dag på hela jävla året som är din , bara din!!! Tack för rastning av vovvarna och för en trevlig kväll! Kram!

Milla sa...

Nu först såg ja bilderna som du got från promenaden, har helt lyckats misa dem:P. Jättefina=) de snor ja å lägger upp på min sida nån dag;)