Besökare

onsdag 10 februari 2010

10 Februari

I måndags eftermiddag när Cissi kom för att hämta Budda bestämde vi för att träna direkt ist. Mildare väder plus att jag kände att jag skulle bli trött tidigt denna dag:P
Iväg bar det allihopa i en bil. Denna dagen hamna vi på skogslyckan på plogad parkering. Funkar fin fint ju=)
Idag körde vi vidare med diverse saker, men framför allt så tränade vi samtidigt idag. Har väldigt lätt för att hamna i att alltid vara själv på planen och det märktes. Vi startade med fritt följ och Mindi hade svårt att koncentrera sig. Så upp till bevis tänkte matte. När hon tappa kontakten bröt jag positionen och gick och la henne. Gjorde om, men fick ingen förbättring.
Tredje försöket plocka jag upp henne direkt vid ingången med K/B och smack.. INGA problem med störningen. Underbart träningssätt detta!
Körde alla vändningar i vanlig marsch och stilla stående och avsluta med ett kort program. Gick super!
Sen plocka vi fram skål och tonfisk godis. Tänkte köra utan koppel, men tji fick jag. Hon tjyva direkt så det blev koppel på*hehe* Började med frivilliga ingångar med varsegod och sen la jag på apportbocken också. Suget var högt. Hon plocka upp bocken för ny repetition innan jag ens hade laddat skålen på nytt*ler* Då blir man glad!!!
Sen tog vi oss en paus och Cissi och Budda med och diskutera litte. Hundarna lulla runt och jag tänkte inte nämnvärt på att Mindi höll sig väldigt länge på ett och samma ställe tills jag ropa på henne och hon inte tänkte komma överhuvudtaget:P
Trampa bort dit och ser att hon hittat marinerade rester.. Gud vet hur mycke hon ätit, men nöjd var hon:P
Cissi och Budda avsluta med passivitet och jag och Mindi körde några inkallningar med belöning i farten. Skall komma över våran halva gräns. Så det blev K/B(klick och belöning) för start, K/B strax innan halva och K/B efter halva. Mycket nöjd med denna eftermiddag.
Mycket längre än så här går det inte hålla på för mina fingrar DÖR!!!
Senare på kvällen när det var dags för kvällsmat körde jag och Mindi litte till. Det blev fjärr skiften på alla håll och kanter. Det blev oväntat lite doggie-zen oxå i stå. Jag var mäktigt förvånad*ler* Det är nog vår största bedrift i år. Ett stadga stå. På nära avstånd vill jag påpeka dock*hehe*
Det är underbart att vi äntligen verkar ha hittat ett nytt foder som Mindi klarar av så nu helt plötsligt får hon mycket i matskålen igen. Därmed ännu mer kulor att träna med här inomhus=)

Igår kom Cissi och Budda upp på förmiddagen och vi tog oss en promenad ihop. Det är inte många ställen man kan gå på just nu när snön ligger meter hög*hehe*
Sen blev det en sväng till torp. Tittade efter i gardiner och hitta eventuellt ett par till vardagsrummet, men nja.. Återstår å se:P När jag väl bestämt mig kommer de garanterat vara borta!
På kvällen var det utbildnings sektors möte och vi hade bestämt för att träffas på Thai Kök här i Uddevalla. Mumsig mat*mumma* Tjöt blev det och en del bestämt. Nästa möte är på söndag i form av Årsmöte på klubben. Det är en hel del som skall fixas fram till slutet av mars, men det är ju en rätt bra tid eftersom det inte finns hur mycke möjligheter som helst till träning. Men sen skall väll våren allt komma.. Eller??=)

I morse kom Cissi hit och dumpa av Budda. Han var inte nöjd. Tog en rastning och typ tre timmar innan han acceptera att han skulle bli kvar här. Pip kan vara SÅÅÅ störande*hehe*
Mitt på dagen blev det promenad och avlämning av Budda på skogslyckan.

Dessa två har ständigt ombytta roller:P

Budda skall givetvis hoppa ner för en slänt han knappt kommer upp för:P
Men upp kom han tillslut




Busarna



Nu skall jag packa ihop här för att traska till jobbet.
Ha en fortsatt bra onsdag
Ina&Mindi

Inga kommentarer: