Besökare

tisdag 23 februari 2010

23 Februari

Först av allt. Vår valp har kommit till världen=) En liten tik skall få flytta hem till oss ifrån Bergenhovs Kennel i mitten på april. Gud så spännande*woohoo*
En blond och en smt tik föddes + fyra bröder. Jag tyckte det var positivt med valmöjlighet=) Stefan bonkar hårt i bordet för att det SKA vara en smt*skratt* Han är så söt=)

Det har varit mycket jobb de senaste dagarna. Under sex dagar har jag två dygns pass och tre nätter. Lite tuffare period förutom att det aldrig är speciellt tufft på vårat jobb. Däremot har det ju kommit gigantiskt mycket mera snö. Är SÅ trött på det! Dörrarna på jobbet frös fast, traktorn plogade in vår bil(kom ut först idag!) och jag har fått skotta massa tung snö. FY!

Det har även varit en del med att ordna allt inför klubbens allmänlydnadsinstruktörsutbildning som skall starta i år. Jag kommer med stor sannoliket vara en av dem som får utbilda sig*skoj*
Imorgon fortsätter det arbetet. Skall försöka vara klar innan nästa vecka är slut.
Just nu är det lugnt med kurs verksamheten för det är inbetalning och väntan just nu. Sen lär vi ju inte kunna börja me kurserna i tid ändå, men vi får väll se.

Idag bar det iväg till Tjörn. Jessica var snäll och plocka upp mig*tack tack* då jag som de flesta dagarna är utan bil:P
Patricia hade hittat ett ställe med en liten inomhus som vi skulle testa idag.
Liten var den, men jätte fin och duglig.
Mindi var påverkad och kunde med nöd och näppe göra så enkla övningar som möjligt. Men hon skötte sig fint och jag tyckte faktiskt hon var duktig=)
Patricia var även denna gång den som var duktig med kameran. Min låg så fint kvar i bilen.


Kryp


Ipzy fick köra budförig med Sanna.
Mindi ville gärna vara den som sprang bort till godisen istället=)

Tack för en trevlig dag vänner!
Imorgon kommer lovely Michaela. Hon har sportlov som alla andra barn*skratt*
Vi skall ta en sväng till torp och köpa gardiner. Sen skall vi pulsa i snön ihop. Liiiiite lättare då:P
Ha en fortsatt bra tisdag
Ina&Mindi

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad avundsjuk jag blir på träning :(

Kram Lin

Camilla sa...

Grattis till valpfödelsen:). Tjohoo vilka långa veckor ni har framför er nu;)

Anneli sa...

Vad spännande med en liten valp! Grattis!
Hoppas tiden går fort och förhoppningsvis e snön borta när bappisen flyttar hem!

Anonym sa...

Hej!
Välkommen i gänget får man väl säga. Nu blir det långaaaa veckor av väntan. Men superbra tid att hämta valp.
Kram Gitte o Mats

Tina/Rosso sa...

Stoort grattis till att din vappis har kommit till världen.

Ska bli urskoj att få följa er.

Du ska veta att du gör ett kanonbra jobb för Råhagen, det tackar vi för.
Roligt med en inomhuslokal i denna förbannade snön.
Jag tränar det mesta utomhus, det går det med. Svårt att hitta plogade planer bara.

Ha det gött kram //