Besökare

fredag 26 februari 2010

26 Februari

Igår fick jag mail att prova på dagen i BSP är inställt. PGA SNÖN. Blir galen... Dagen är nu flyttad till 25 april. Då har valpen sin första helg här i Uddevalla plus att det är appellen i Uddevalla den dagen. Så som det ser ut så missar jag den nu bara för det. SÅ typiskt! Men inte mycket att göra åt.

Första korten på bappisarna ligger ute på Bergenhovs sida http://www.hoffe.info/ för den som är nyfiken. Gudomligt söta de små liven=)

Idag har jag bilen *woohoo* Så jag har redan varit på återvinningen. Sen skall det bli en sväng till torp för att byta ena gardinen som jag och Ela köpte i onsdags. Lyckades komma hem med två olika längder*haha* Sen skall det handlas lite mera och lite mera:P
Tack för all hjälp och smakråd i onsdags Michaela. Alltid lika roligt att umgås med dig. Tack även för att du laga mat*hehe* Sådant slipper jag gärna!

Allt jobb med instruktörsutbildningen fortsätter. Har fått tillgång till ännu mera papper och känslan av att jag tagit vatten över huvudet börjar infinna sig. Dags att kontakta resterande gruppen tror jag allt=)

I helgen är jag ledig och imorgon skall det bli tacos hos Marina tillsammans med Jessica och Patricia. Skall bli jätte trevligt! Annars har jag tänkt att jag skall röjja massa här hemma. Lika bra att passa på nu när vädret är sämst ändå. Idag regnar det tom:(

En lite eftermiddagsuppdatering kommer här.
Besöket på torp är avslutat och gardinen är bytt och mat är handlat.
Men det blev även litte träning på plogad parkering. Det gillar vi nu när det är nollgradigt och allt=)
Det blev flera inkallningar som hade fart i sig, det blev ingångsträning för de var sämst idag:P, det blev framförgående som delvis funka super, men delvis gör dåligt. Sträckorna var klockrena, men att bryta ner momentet för att träna uppslutning funka inte alls och hon var även GÖR seg på att komma in i position. Tänkte tanken faktiskt att hon inte ens ville träna, men så kan ja ju inte tänka. Belöningarna kändes inte fel heller eftersom de var uppskattade i alla andra lägen, men hm.. Får fundera!
Gjorde även en läggande under gång och det uppsättandet. *woohoo* Duktiga flikkan!
Sen blev det paus i bilen under tiden jag handla litte. De hade billiga pannkakor som jag köpte och när jag kom ut igen blev det apporterings träning med pannkaka. Sicket grepp hon hade idag. Satt som gjuten och jag kunde dra emot och hon släppte direkt på tack. Fräsigt=) Blev även lite fart träning med belöning för start tillbaka i galopp.
Tänk om man vågar hoppas på en vår ändå=)

Ha en fortsatt bra fredag
Ina&Mindi

6 kommentarer:

Lina sa...

Ja såå söööta :) :)

Milla sa...

Jag har en plan. Jag tänket byta ut Mindi mot Barras en helg. Så kan DU lära honom apporteringen;). Smart va:D
Valparna är gudomliga:)

Anonym sa...

BSP kan min uppfödare visa, det är ju hennes grej :)

Kram Lin

Anonym sa...

BSP kan min uppfödare visa, det är ju hennes grej :)

Kram Lin

Whippeten Nota sa...

Grattis till eran bappis som kommit till världen <3
Tack för att jag "fick" laga mat :) Är ju så pisstråkigt att laga mat själv =)Tack för sällskapet till Pernilla igår och titten på hennes bappisar !

Lin sa...

Ändrat bloggen nu, mitt egna kort längst upp :)

Himla bra idé detta, att skriva om det. Jag kan ju bearbeta det också och det kommer nya tankar hela tiden.
TEX var det antagligen blödningen som gjorde att hon var så himla slö ända till ett på natten då vi kastrerat. Ja tyckte ju redan då att det var konstigt...