Besökare

tisdag 15 februari 2011

15:e Februari 2011

Veckan rullar på med allt vad det innebär. Kurserna är redan halvfulla efter två dagars anmälningar. Borde anses som ett bra betyg:)
Projektet arbetet får jag försöka ta tag i imorgon kväll efter att jag vart och hälsat på Camilla och Erik.
Lisa och Zeke lyckas jag inte träffa denna veckan då vi inte kunde samma dagar. Så blir det ibland och det är inget att göra åt.

Igår hade vi aktivitets morgon promenad i skogen:) Det blev frukost i träden, "fri-spår", balans och mer träd. Mycket roligare än att servera i matskål, men tyvärr är det ju så förbannat kallt så vi kunde inte köra all mat så lite blev över till matskålarna. Lika så bra var väll det då jag har börjat med att ge vatten på maten igen. Dixi får mycke och Mindi får så det täcker typ. Allt för att Dixi skall dricka(och kissa) mera.
Innan jobbet blev det en långpromenad tillsammans alla tre. Idag var det bara en kort bit de var lösa ihop mot slutet av rundan annars var det en och en. Givetvis på en sträcka när Dixi sprang ÖVERALLT efter vilt spår ser jag två människor med två hundar längre fram. Som tur var lyssna Dixi fint på inkallning precis som hon brukar(plus att hon inte ens noterat de andra) och de fick tillslut tag på sin ena unghund och vi kunde passera lugnt och fint:)
Måste faktiskt säga att hundmötena börjar gå mycket bättre igen. Me like!!

Idag när jag kom hem tog jag med halva frukosten ut runt röda gårn. Tänk va alertare de kan vara på sin mat ibland jämfört med det man brukar ha i fickan. Variation förnöjjer är ju uppenbart:)
Efteråt åkte jag och Mindi till Velanda för laser behandling. Vi besökte även vågen igen och nu stod den "endast" på 29,2 så 1,2 kg ner på två veckor. Det e bra! Knappa kilot kvar bara.
Det e bara så typiskt. Fina muskler hade hon fått som försvinner igen. Pälsen är matt, hon är svankig och loj. Imorgon har jag telefon tid med veterinären igen. Dels för ännu en remiss för att få fortsätta simning med rehab bidrag ifrån försäkringsbolaget, men även diskutera om det är dags att ta ett till blodprov kanske. Tycker inte om att behöva ta dit henne gång på gång, men vad skall jag göra:(
Men på den goda sidan har hon inga ömma punkter nu iaf. Å det e ju super! Fast jag tycker allt hon har börjat "halta" i trappan igen, men det kan ju vara för musklerna med så...

När vi kom hem igen var det bara att byta hund och även slänga in sambon i bilen som skulle till jobbet. Jag och Dixi skulle på miljöträning som idag blev den nya zoobutiken då jag även ville kolla vilka färskfoder sorter de hade. Många har tipsat om färsk foder nu så jag kommer göra ett försök! Tror ja....*haha*
Utanför djurbutiken framför en annan butik stod ett fult troll och hånade Dixi(enligt henne själv) så den fick sig en rejäl utskällning*ler* Jag behövde aldrig gå fram till den innan hon var framme och undersökte den och fick beröm och sen var det inge mer med det. Hon reagerar snabbt och högljutt, men släpper mycket bra tycker jag!
I djurbutiken är det fritt fram att provsmaka sa dom när de såg hur Dixi´s näsa gick i luften över lösvikten*hehe* Bra tänkte jag. Då blir det glada positiva känslor här inne! Lite känt folk kom in strax efter oss som aldrig träffat Dixi och då de är hund människor själva gjorde det inte mycke att hon gjorde ett litet stress skall på dem. De stod kvar och hon fick nosa och bli klappad. Super!
Sen lulla vi runt butiken några varv. Dixi utforska precis allt. Med tiden åkte svansen upp som den brukar se ut och allt va frid och fröjd. Tills jag valde att sätta mig där på en foder säck. Gnö, skällde, drog... Hade INGEN lust att ta det lugnt. Dessutom märkte jag att hon drog till med skall ut i tomma intet bara för att jag skulle göra ngt, men tji fick hon*hehe* Efter en stund la hon sig ner och efter en stund klev vi fram till disken och diskutera foder.
Under alla varv och allt nosande på ALLT godis smaka hon endast på lever snittar. Uppskattat med andra ord. Men framme vid disken hitta hon sin favorit som hon plocka två av. Lammburgare. Så jag köpte allt med några hem oxå, utöver de två hon åt som jag fick betala;)

Nu är det kvällen och vi har tagit en sväng runt röda gårn för en stund sen. Svin kallt!! Men nu har vi hela kvällen att mysa inomhus:)
Ha en fortsatt bra tisdag!
Ina, Mindi & Dixi

Inga kommentarer: