Besökare

söndag 6 februari 2011

6:e februari 2011

Ja nu har det gått massa dagar igen. Idag blir det bara text då kameran inte varit med i det regniga vädret.

I onsdags var älskade Em här inne i stan och vi tog oss en fika på Kaktuz och sen vandra vi i affärer. Em skulle hitta lite till deras omgjorda kök, present till sin mamma m.m. och jag hittade för en gångs skulle en bestick låda som passar mina smala kökslådor. Töppen! Det är alltid lika underbart att träffa Em. Balsam för själen!

På torsdag morgon vakna jag halv sex med allergisk reaktion(svårt att andas) så det var bara att kliva upp för det brukar ta ca 1,5 h innan det försvinner och det är mycket jobbigare att ligga ner i de lägena. Kl sju skulle jag vara på jobbet så så jätte farligt var det inte:P
På eftermiddagen var jag hos frisören och fick slingor och klippt topparna. Den huvudmassagen man får där och hur fräscht håret blir efteråt är guldvärt. Toppen på isberget denna gången var att jag blev super nöjd med färgerna denna gång. Förra gången blev de för ljusa enligt mig.
På kvällen blev det ett äventyr:) Skulle ta en kvällsrunda tillsammans med Ela och whippet töserna. Rundan blev inte så liten då det bestämdes att traska upp till Anneli där det hade bakats ;) Vi fick mumsig kaka där med grädde och björnbär och sen följde hon med en sväng hon med. Så 2,5h senare kom vi hem och då hade vi traskat 8km. För Dixi var det allt lite mycke då hon visa det genom över trött hispiri:P Men det var nyttigt för henne att promenera med okända vovvar!

I fredags blev det ganska lugnt för vovvarna. Dixi fick två spår innan jag började jobbet. Starten är fortfarande sisådär. Hon vill allt hoppa vidare på fotstegen direkt. Å då la jag ändå godare godisar i start och slut denna gång. Slutet är inget problem iaf.
För övrigt var jag jätte nöjd med spårarbetet. Noga, lugnt, tog alla hälar. Töppen!

Igår var det samma visa igen. Halv sju vaknar jag och har svårt att andas. Bara att kliva upp. Vid åtta var jag jätte trött igen och slumra en kvart i soffan innan det var dags att bege sig till uddevalla bhk för sista tillfället på valpspecialen. En pigg Dixi kunde slappna av relativt bra denna gång, men skällandet kvarstår när hundar går förbi. Men men... Det e ju inte precis en idrottshall vi vistas i med massa meter emellan oss så det kanske inte är så konstigt i sig, men dessa vovvar har hon "träffat" många gånger nu så man tycker hon borde vara tyst nu :P
Ännu en intressant dag genomfördes där vi alla hade ämnen att tala om och sen diskutera vi det allihopa.
Efteråt mötte jag Ela och töserna för att traska runt Bratteröds motions spår. Men det fick vi ångra! Det börja fint, lite blött, mycket barmark lite så... Till att bli massa mer snö som bara var hård en smal sträng i mitten så man kana ner åt sidorna HELA TIDEN och fick snö i skorna m.m. Så det blev en del svordomar, psykbryt m.m.*haha* Men som Ela sa. Det var tur man hade gott sällskap:)
På kvällen mumsa jag och S pizza ifrån Milano och det var den godaste pizzan på länge!! Äter aldrig kanterna för att jag skall orka så mycke som möjligt av det goda och igår åt jag allt goda*hehe* Sen såg vi ett antal avsnitt av community. Sicken bra serie*haha*

Idag blev det en sväng till torp när det öppnade kl 11. Inhandla present, alla <3-dag gåva, överkast till sängen och var inne på expert och diskutera Nikon D3100. I allt letande efter nytt objektiv och besvikelsen över att ett fast objektiv blir så dyrt till D40:n kom jag in på spåret att köpa en ny kamera. Men då det visade sig att det ända som skulle ändras för mig var att jag skulle kunna filma och fick högre upplösning så tänker jag inte köpa någon ny längre. Så nu i eftermiddags fick jag äntligen klickat på KÖP på tradera och fick köpt ett begagnat, nästintill oanvänt 18-55 mm objektiv. Precis som jag hade innan. Så nu kan Ela få tillbaka sitt*hehe*
Efteråt åkte jag till fjället med vovvarna och tog 5km rundan. Mycket bättre väg att gå där, men litte blöt blev man allt ändå. Men det var inte för att man kana och hade sig utan för att det var vatten under snön på vissa ställen.

Kommande vecka är full. Ännu en. Samverkansdagar med jobbet två hel dagar. Hoppas på god mat och godis på Bohusgården*haha* Träff med projekt ekipaget(inte långt kvar nu!), träning med Råhagen i ridhuset i Munkedal, fira Ela gånger 2, flytt och hoffeträff! Ja ni ser ju.... :P

Ha en fortsatt bra söndag
Ina, Mindi och Dixi

Inga kommentarer: