Besökare

lördag 26 februari 2011

26:e Februari 2011

Nu har det ännu en gång gått lång tid. Men jag säger som vanligt. Det är mycket nu. Kursanmälan, föredraget imorgon, hundarna, projekt arbetet som MÅSTE vara inne imorgon. Ja ni hör ju!
Ela har haft lov denna veckan och jag har haft min korta jobb vecka så vi har umgåtts en del. Man får passa på när det går å få ihop det!:)
I onsdags t.ex. följde hon, Cissi och några till med till våran hoffe träff i ridhuset och tränade. Så trevligt så! Jag hade bara med mig Dixi då jag och Mindi hade vart iväg tidigare på dagen i Velna och simmat. Blir inte klok på den damen alltså. Orkade INGENTING nu:( Å tyvärr vägde jag henne först efteråt när hon var blöt, men 0,9kg vatten tror jag knappast hon hade i pälsen så hon har gått upp igen:(
Vi hade för övrigt en mycket trevlig och bra träning. Dixi hade inte gjort ngt under dagen så hon höll på att krypa ur skinnet så det blev koppel ganska länge på henne. Däremot gjorde vi ett försök till bryta vanor. Vi deltog på platsliggning och sitt i grupp:) Givetvis stod jag precis framför henne och körde precis som vi gör själva. Alltså hakan i backen och räknar sekunder. Men denna gången hade vi ju då en hund på vardera sida! Mot slutet hade hon svårt att koncentrera sig, men annars jobba hon väldans bra tycker jag! Sitt i grupp gick vi koppel längd och räkna sekunder. Gick oxå super!
Sen blev det läggande under gång, linförighet(upplever henne tajtare med koppel än utan*hm*), linförighet tätt med Zimla och Ipzy, target och lite så. Mycket trevlig, kall kväll!
I tisdags fyllde Moff ett år! ETT ÅR! Herre gud va det går snabbt. Inget löp ännu och beter sig som en slyngel så allt e väll som det ska*haha*
Givetvis blev det tårta för damerna här hemma:)

Dagen till ära blev det kattmats fyllning med grädde och korv på ;)
Båda hundarna puttade av locket och gick direkt på kattmaten:) Då vet man det *hehe*
I måndags var vi hos veterinären och vaccinera Dixi. Ett års spruta på en behändig drop in! Givetvis fick vi besöka vågen oxå och den stod på 32,2kg. Nu gäller det bara att komma till någon mätning osså;)
Dixi skötte sig OK i vänt rummet. Det kom några hundar så hon blev lite stressad, men lugna sig snabbt och satt sen bara å titta. Inne på rumme gick allt smärtfritt oxå. Inga problem att lyssna på hjärtat för veterinären, inget ljud vid sprutan i nacken och pigg och ivrig på godis hela tiden:)
När vi stod ute i vänt rummet och skulle betala började hon bjuda på beteenden*ler* Å givetvis fick hon för allt hon gjorde*hehe*
Igår var det handling och flytt städ som stod på schemat. Hatar flytt städ! Vi fick inte med oss all den sista bröten så hallen och att tvätta alla golv återstår. Sen skall det vara klart. På kvällen fick vovvarna älgben av snälla Ela. Mindi mumsa för fullt medans Dixi bara smaka en kort stund. Men sen när det bara var en liten knota kvar av första och Mindi bytte till det smaskiga Dixi lämnat då gav sig Dixi in på den lilla och gnagde för fullt*skratt*
Det syns inte så bra, men mattan blev blod fläckad totalt så den åker i tvättmaskinen!
Idag är det isgata helt och hållet. Ypperligt att ta hundarna på var sin promenad. Dels för att det behövs, dels för att jag har tid men framför allt just idag.. För att inte ramla*haha*
Imorgon är det föreläsning för Kerstin Malm. Det finns några plats kvar för de som är intresserade. Läs mer på www.rahagen.com. Jag vet att det kommer bli mycket intressant!
Ha en fortsatt bra lördag!
Ina, Mindi & Dixi

Inga kommentarer: