Besökare

tisdag 1 februari 2011

1:e Februari 2011

Ny månad och den startar inte för jäkla bra. Regn, regn regn. Men om man skall försöka se det positivt så försvinner ju snön iaf:)


Här var allt tilltugg jag inlanda till de svarta lurviga i fredags!!
Ja, gårdagen var inte bara jobbig gällande arbete från början. Den blev inte bättre heller. Jag blev tvungen att gå in tidigare så jag hade ännu mindre tid på mig mellan mötet och att man skulle vara tillbaka. Men hundarna fick sig en runda på 4km iaf.

Min sladd till min lilla kamera har vart borta, men nu har ja hittat den så jag har kunnat lägga in korten ifrån den. Här är några på hundarna från tidigare i månaden, men samma runda som vi gick igår.



Här är Annica´s vovvar som är med på våran utbildning. Det är tröttsamt att gå på kurs ;)

Dixi slappnar inte av lika väl plus att denna gången var det även en nyfödd två bent med som gjorde underliga ljud ifrån sig emellanåt :)
När jag väl fick slutat idag blev det stor röjj här hemma. Vågar knappt säga det, men jul gardinerna åkte ner*hahaha*, det diskades, tvättades, fixade det sista ifrån utbildningssektorn till Råhagens årsmöte, röjjdes i gaderober och gjordes plats för mera kläder ;) m.m. Hundarna fick en halv lång/kort sväng i det dåliga vädret och sen bar det av till aktiv hund i Velanda.

Dixi fick sig ett pass inomhus innan Mindi skulle simma. Gjorde våran startövning och hon bjöd på en ingång mycket snabbt. Nu lägger jag däremot på lite tid innan belöning också och sen blev det lek. Sen körde vi mycket stadga. Både sitt och ligg kvar.
På ligg kvar vände jag ryggen åt henne och gick mellan tre och tio steg, vände upp och gick tillbaka för att belöna. Sen körde jag även några på en meters avstånd fast med tid. Allt mellan 3-12 sekunder.

Sitt kvar har hon svårare för. Blev några "oj"(alltså fel) för att hon reste sig när jag vände ryggen åt, men hon klura ut situationen och det blev många rätt med. Gick mellan 1-6steg, vände upp och gick tillbaka för belöning.

Däremot vart hon lite frustrerad med bara lugn. Det har vi aldrig börjat med tidigare. Läxa!
Så det gnagdes en del i jackan, försökte sno leksaken m.m. Men jag körde på och hon jobba allt. Duktig tös!

Däremot fick vi oss en annan läxa. Ni andra kanske sett det och tänkte tanken, men det var först idag det gick upp för mig. Jag har alltid tänkt att spring du dit å undersök, ja belönar ändå bara när du är här hos mig. Men ett problem ja haft med Mindi har vart att hon inte fixat folk som glott på henne i tävlingsmässiga situationer(tolkning!)
Idag insåg jag att vid flera tillfällen, bland annat inne på aktiv hund, har jag låtit henne springa ifrån mig "för hon kommer ändå tillbaka/det är ändå staket imellan" när människor kommit eller om de har användts som störning.
Det jag såg idag var att hon även gjorde samma rejs när det kom hundar ut och det trodde jag inte, men tji fick matte. Så bakläxa! Tur det var Lina som inte blev arg på mig ;) Hon äger ju iaf en hoffe själv*haha*


Mindi simma bra idag med. Full aktivitet, men vi körde "endast" i 25min. Lite mer knådning efteråt ist! Idag blev det kort som ni ser. Tänkte fått filmat hennes plask i dammen, men givetvis idag skulle hon inte gå i utan masa runt ist :P Vägde henne även denna gång, men glömde det innan så det blev efteråt. 30.4kg så nu har det iaf gått ner 0.4kg. Men det e ändå 2kg för mycke :(
Nu är våra 10ggr slut på detta kort. Om två veckor skall vi tillbaka för en laser behandling och då skall ja diskutera med Lina hur vi skall fortsätta för att hålla henne så frisk hon kan vara.

När jag kom hem tog Michaela och jag ett röjj och hjälpte varandra med varandras vindar. Hon hade grejer i mitt förråd som skulle till hennes och jag behövde organisera min bröte för att kunna stoppa in mera bröte ;)

Imorgon kommer älskade Em in till stan och vi skall fika på kaktuz ihop <3
Ha en fortsatt bra tisdag!
Ina, Mindi & Dixi

Inga kommentarer: