Besökare

söndag 20 mars 2011

20:e Mars 2011

Som sagt.. Stefan, den söte, har fyllt år. Snart äkta gubbe;) Däremot finns det en sak jag inte gillar med honom. Å det är hans enorma förmåga att inte planera ;) Så i torsdags blev det bestämt att på fredagen skulle hans syskon och syskonbarn och hans mamma och gubbe komma på middag. JAHA... Städa, handla, laga OJ OJ OJ... ;)

Morgonen började tidigt med frukost på sängen för älskade <3
Sen hade jag bokad sim tid för Mindi. Det gick helt OK, men har ont om tid efteråt för att hinna med städet och massagen och stretchingen. Fast fick håva väldans mycke päls denna gång. Hon fäller!!
Efteråt mötte vi Jessica med Ipzy för en promenad tillsammans med Dixipixi.
Både töser gafflade och levde rövare när vi möttes, men lugna sig snabbt. Vandrade mot ängarna för att de skulle få springa litte. Å det gjorde de. Mer än väl! Precis när vi släppt dem strutsar Herr Rådjur över ängen lite längre bort, men det missa de som tur var :)

Men efter en stund var det inte lek längre utan det var gemensam spårning/jakt och svisch sa det så var de borta, men kom väldigt snabbt tillbaka.
Å då fortsätter jag och Jessica vårt djupa samtal ;) där vi bland annat säger att det e ju lugnt så länge de kommer på inkallning. Gissa vilka två töser som försvinner då och inte kommer *haha* Det blev koppel efter det :P
Men inte stoppa det Dixi inte. När vi gick där i godan ro hoppar ännu ett rådjur i skogen precis bredvid oss och Dixi sätter fart rakt ut med mig efter. Satan va stark hon blev*haha*
Men jag slapp ramla och hon stanna så det blev bra det med :P
Tack Jessica för en mycket trevlig runda. Fler sådan ;)

Ja, tillbaka till kalaset då.. Efteråt åkte jag och handla allt vi skulle ha. Svischa hem och skulle göra efterrätten som skulle stå i frysen. Jajemen.. Cheesecake*MUMMA*
Började knäcka ägg och delade på gula och vita. Det jag däremot inte gjorde var att läsa längre ner på receptet där det stod att gulorna skulle vara i en annan bunke så de slängde jag till hundarna*suck*
Jaja, bara börja knäcka ägg igen. Å det gjorde jag och tänkte mig inte för utan blanda vita och ägg. SUCK! Tror det var här jag bestämde mig över tanken jag tänkt att idag hoppar jag att jobba :P
Ringde vikarie och hade tur så jag blev hemma. Härligt! Ännu bättre dessutom med tanke på att det var älsklingens dag! Så vi fick både myst, städat ordentligt och slappat.

Kalaset blev mycket trevligt och maten blev super. Han är duktig kock när han vill. Potatisgratäng och fläskfile*mumsmums* Å ja efterrätten fick jag ju ihop och den blev mycket lyckad den med. Ela tittade förbi lite senare så vi satt och tjöta några timmar. Alltid lika trevligt sällskap från hennes sida iaf ;)

Igår lördag var det strålande solsken och vi bestämde tränings date. Men allt var inte upplagt för det, men lite blev det ändå. Rally för Knotan och framförgående för Dixi.
Hon står VÄLDIGT stadigt så jag får INGEN rörelse*hm*


På eftermiddagen tog jag hundarna på en sväng och de njöt nog lika mycket som jag faktiskt :)
Sen bar det iväg till jobbet och idag har det inte blitt mycket gjort alls. Förutom mumsig tacos till middag*hihi*

Ny vecka på inkommande och jag hoppas den blir mycket bra!

Ina, Mindi & Dixi

Inga kommentarer: