Besökare

söndag 20 mars 2011

Strandpromenad på en av årets första våriga dagar:)

Uddevallas fina strandpromenad är välbesökt men denna dag var det alldeles lagom lite. Folk var det givetvis och en och annan hund, men annars var det lugnt och fridfullt :)

Vattnet har fortfarande isblock, men gräsmattorna är snöfria. Våren är på G :)


Det mest irriterande var att jag hade packat med mig kameran och som tur var stannade jag ganska tidigt första gången och plocka fram dem när det visade sig att den var död*arg*
Så jag gick allt tillbaka till bilen och lämna den för inte täntke jag kånka på utan att kunna använda den:P

Men telefonen fungerar ju iaf i stilla bilder och blir någerlunda. Bättre än inget:P


Vi gjorde även en avstickare in bland skogen på en liten runda. Men fy va kladdigt, lerigt och isigt. FY!

I onsdags var det dags för andra träffen nere hos Mona Kjernholm. Fem stycken var vi denna gången och vi började med gemensam apporteringsträning. Dixi fick lovord för sin glädje och engagemang och det e alltid roligt. Men vi behöver ha en lugnare sinnesstämning i momentet gripa så skall nog allt det lösa sig oxå. Tror hon kommer bli grymt snabb en dag:) Hon bär ju väldigt fint sina grejer här inne och när hon rusar ute så är hon inte av natur en tuggare. Det gillar vi :)
Andra passet var enskilt/eget valt och jag valde framförgåendet. Arbeta fram att hon stod med huvudet framåt när jag stod bakom och det snappa hon jätte snabbt. Gör kul:) Jag må undra om det kommer ngt ifrån vardagsträningen vi haft fast mitt syfte har vart att inte dra*haha*

Sen blev det gruppmomenten. Dixi fick tre små pass på 10m från de andra och 5m. Tränade både avstånd och på att lägga ner huvudet direkt. Duktig tös!

Sista individuella passet var både matte och Dixi trötta så det blev inte bra alls så kast bakom ryggen med det ;)

Mest nöjd är jag över att jag släppte på mina egna begränsningar och bara bestämde mig för att hon inte alls kommer springa iväg utan hon kommer visst stanna med mig å mycket riktigt. Hon drog inte en enda gång :)

Ina, Mindi & Dixi








Inga kommentarer: