Besökare

onsdag 9 mars 2011

9:e mars 2011

Ja igår var det en strålande vår dag. Sicket underbart väder! Men jag var GÖR trött hela dagen. Vet inte varför så det blev faktiskt ingen efterlängtad underbart lång promenad i solen. Utan vi tvätta, strosa ute lite, slappa på soffan å invänta att åka till ridhuset för träning.


Idag var även mamma med. Mycket trevligt! Det är ju väldigt långt för henne att åka så det är kul att hon gör det emellan åt.
Det var även Jessica, Patricia, Rolf, Annica och Sandra som deltog idag.
Dixi fick börja ifrån våran bil. Då hugget i armen bara kommer fram i dessa situationer var det ju bara att ta tag i det. Så det blev först sittande och sen även gåendes. En gång blev jag faktiskt arg på henne för då tryckte hon hårt, men inte sluta hon för det. Utan det som tillslut bröt igenom var konsekvent utebliven belöning när hon gjorde så. Får bara aldrig glömma det!!!
Eftersom dagen vart slapp och ingen tankeverksamhet fungerat hade jag inte tänkt alls på vad jag skulle göra så jag var disträ, hon blev disträ så tillslut sa vi att vi skiter i det här. Det blir ändå inte bra träning. Sen börjar ja, och några med mig, tröttna på att inte kunna belöna ordentligt pga underlaget. Godisar går inte att kasta och leksakerna blir snabbt äckliga så de inte uppskattas längre. Plus att jag måste få till egen träning och öva mer på att komma in med leksaker lös.

Sen fick Mindi komma ut och köra rally igen. Hon var faktiskt på strålande humör idag:) Fast en gång blev det tvingad paus då hon totalt sket i vad jag sa*suck*
Men annars var hon riktigt på hugget. Så det blev flera olika skyltar, mycket träning på att ställa sig vid min sida, men det blev även slalom mellan benen och massa bus:P

Sista tiden blev det ringträning som vi hade bestämt och lagt lite extra tid till. Hade med mig utställningskopplet och det var lite äckligt å få tunt stryp på sig tyckte Dixi och kanske var det det eller så var det ngt annat, men gud va bra hon sprang idag. Gör nöjd! Varv efter varv. Visst ngt hopp kom, men inga framdragningar eller hysteri utbrott*haha*
Uppställningen gör hon väldigt bra med, men måste träna på att kunna flytta hennes tassar oxå! Vi hade en extra människa som kunde spela domare som visistera och hälsa på hundarna och det gick oxå bra. Kul kul:) Då är man inte lika skakis för årets debut i vänstervarvet, fast givetvis behöver vi fortsätta träna på det här med :P

Efteråt handla jag lite mat och även semlor till mig och S eftersom det bar fetisdagen:) Stefan hade dock ätit på jobbet så nu står en kvar i kylskåpet och väntar på mig ;)
Väl hemma var jag så frösen så jag låg med dubbla kläder under filt i flera timmar innan jag var tinad. Tänk att man utsätter sig för detta om och om och om igen*haha*

Idag däremot är det annorlunda. Full snöstorm:( I helgen hängde jag in termobyxorna i gaderoben för det var vår. Idag åkte de fram igen för nu är det vinter igen:(
Men jag och hundarna pulsa oss iväg. Det enda positiva var ju att vi var helt själva på motionsspåret:P
Tog en sväng jag och Mindi ofta gick förut. La in lite träning för Mindis kropp i snö pulsning och ris-tasslyft oxå. Najs!
Nu skall jag äta en välförtjänt semla och sen besöka duschen innan man skall bege sig till jobbet. Onsdagar är väldigt trevliga kvällar att jobba då de är på ett cafe med bingo spel, musik och mat/fika. Mycket trevligt!
Ha en fortsatt bra onsdag
Ina, Mindi & Dixi

Inga kommentarer: