Besökare

måndag 7 mars 2011

7:e Mars 2011

I fredags var Stefan kock. Lite lyx efter man jobbat är aldrig fel. Smarrigt kött, mumsig potatisgratäng, läckra champinjoner och härlig sås. Inte fy skam det inte :)


I lördags var det strålande väder, men tyvärr jobbade jag:( Men när jag väl kom hem skyndade vi oss ut så vi fick sista timmen iaf:)
På kvällen vart jag ganska effektiv om jag får säga det själv. Städa, pilla, dona lite varstans. Skönt ner energin faller på. Det blev även platsliggningsträning med Dixi med fokus att lägga sig med hakan ner direkt.
Nota är på G
Fyra pass tror jag det blev och redan på andra hade hon en väldigt hög procent med hakan ner direkt så till pass tre la jag på kommando. Bara för att jag är så dålig att sätta ord på saker och ting. Blev till och med några där hon fick vänta innan kommandot kom. Super! Ännu en gång har hon bevisat sin klipskhet när det är tydliga kriterier och en lugn matte;)
Djupa ingångar
Igår vart det premiär för gemensam utomhus träning för mig och Ela för i år. Gud så underbart det var!
Nota fick köra massa rally skyltar och tyvärr blev korten suddiga eller desamma på henne :(
Dixi fick samma kedja som i torsdags att börja med. "Värmde upp" med en frivillig ingång ifrån släppt halsband med lek belöning. Sen blev det frivillig ingång, fritt följ och halt.
Direkt med i starten!


Fin position!

Omklapp. För mig, för henne??
Vid första försöket gick hon rakt framåt för sig själv efteromklappet, försök två kommer jag inte ihåg va hon gjorde så det var först på försök tre som vi kunde avsluta med vårat läggande under baklänges marsch.
Kanske faktiskt skall tänka mer på baklängeskedjningen och inte bara kedja. Bra att du ser och tänker åt mig ibland Ela:)
Det vi däremot konstatera var att hon fortsatte jobba trots ingen belöning. För på dessa tre försök blev det bara belöning efter genomförd kedja och givetvis blev det lek då:)


Andra passet blev det lite fritt följ med babbel kommendering. Som väntat och önskat brydde hon sig inte ett dugg om det. MEN... Hon nafsa mig i jackan/armen varje gång jag skulle belöna henne. Fick plocka ut själva problemet och började i sittande i fot position och det var de hastiga rörelserna som fick henne att hoppa och nafsa tag. Tog jag det lugnt kom det inget.
Så det fick bli lite exprimenterande där med "aj"-sägande och bara utebliven belöning.
Ela tipsa om att plocka ut det i vardagen ist, men senare på promenaden försökte jag och det är kopplat till fria följet under organiserad träning*hm*
Fruktansvärt tråkigt å sitta å vänta fall om det är sol :P
Efteråt blev det en promenad med de båda svarta. Rundan var kortare och tog kortare tid än räknat, men härligt var det!



Dixi funderar på hur hon skall ta sig ner*hihi*

Finaste damen!

Älskade töserna!

Men vad är det här för monster som dessutom gör fula tecken;)

Eller vad är det här för ras*asg*
Sen var det tyvärr dags för mig att bege mig tillbaka till jobbet.
Idag har vi varit i Sylte och hälsat på Jessica och vovvarna. Jag med Dixi och Jessica med Ipsy tog oss en promenad runtomkring. Fick några hundmöten som gick bra plus att det var en liten hund som kom springandes emot oss och cirkulera, men våra stora töser tog det cool lugnt:)
De fick även springa lösa ihop på ett ställe och de lekte jätte fint. Dixi drog dock som vanligt igång med sitt skällande och nypande när hon tyckte Ipsy var för stilla, men annars fick Dixi för en gångs skull jaga och inte bli jagad. Spännande! Tack Jessica för en mycket trevlig stund:)
Efteråt bar det vidare till aktiv hund där jag hade simtid för Mindi där Lina skulle titta på oss och ge henne behandling efteråt. Inga konstigheter enligt Lina så det var bara att köra på. Nu under fortsatt vinter kör vi lite tätare, sen drar vi ut på det. Kostar ju tyvärr en del detta :( Men vad gör man inte för kikkan!

Nu ikväll blev det middag här i hus 7 tillsammans med Ela. Vi hade ännu en givande och för mig behövlig diskussion om synen på sitt hundägande. Hon är mycket klok och älskar henne massa! Djupt tacksam för att få ha henne i mitt liv!!!

Imorgon är det upp tidigt som gäller för det är tvätt tid. Mindre roligt! På em/kvällen är det träning i ridhuset igen. Skall bli skojsigt. Korven är upptagen och imorgon skall en liten plan skrivas. Framför allt har vi avsatt lite extra tid till ringträning. Det behövs*haha*

Ha en fortsatt bra måndag
Ina, Mindi & Dixi

Inga kommentarer: