Besökare

torsdag 18 september 2008

Blåmärken och onda fötter=)

Veckan har flytit på med en hel del aktiviteter!
Först och främst... Jag har, äntligen!, införskaffat nya kängor. Kosta en del.. Fick passa på med årets bästa lön! Men de står i gaderoben för tillfället.. Funka fint två dagar, men sen började smärtan.. Knölen på foten på höger utsida.. I tisdags skulle jag ha på mig dem igen.. Det gick inte alls.. Gjorde ont direkt. Det är inte skavsår, men jag får ett tryck märke på knölen. Det gör ont i hela benet på sidan av foten. Har haft ont nu i två dagar utan att jag användt skorna och idag blev det ännu värre. Lång promenad plus spår i mina vanliga skor. Ingen höjdare så knölen. Får ompa mig in till intersport igen...*orka*

Mindis rumpa... Ja den är fortfarande liten. Har mått jätte dåligt över det=/ Men höger sidan har jag nästan vant mig vid. Det blir snart bra igen.. Försöker jag intala mig=)

Så till träningen då!!

I tisdags la vi viltspår uppe vid klubben av den enkla anledningen att jag hade valpkursen att hjälpa till på på kvällen.
Vågas spår gick de aldrig ut på för det blev "förstört"=)
Nota fick budföring. Lite mycket dragning i näsan mot spåren, men sprang bra ändå!
Mindi fick ett spår som var ca 300m. Hög ljung och snårigt. Det fick ligga i en timme och 40min. Spåret gick himla bra faktiskt. Tog sin tid, men hon jobbade på i sin höga fart som vanligt.
Tyvärr lyckades en människa även denna gång gå i vårat spår. Men jag visste som tur var vart jag hade vikt av så jag ledde henne dit istället!

Igår åkte jag å Ela till Eva-Lena i Frändefors. Hon har tillgång till massa åkrar! Nota och Mindi fick var sitt appell spår på åker och Ela gick ett skogs spår till Gandi!
Fika blev det när spåren låg. Baguetter från Eva-Lena, det tackar vi för!, och så hade Ela bakat en jätte smaskig äppelkaka. Mumsigt!
Appell spåren låg något länge, men tur var det kanske faktiskt..
Påsläppet gick jätte dåligt. Irra, irra och irra. Ledde ut henne två meter och då hitta hon rätt. Mycket flakkande och vinklarna var inte speciellt bra. Det enda riktigt positiva var att hon plocka alla(3) pinnar! Trots att hon inte gick i kärnan!

För Notas del var det åker för första gången. Ingen förväntning från hennes sida plus att vi störde dem litte med vårat tjoande en bit ifrån, men annars så gick det bra för dem.

För Eva-Lena och Gandi gick det mega bra. 6+1 in!!! Dessutom hörde vi under tiden att det gick bra för det var tjo å tjim=)
Stort tack för att vi fick komma!

Idag var Mindi med på jobbet fram till 15.00! Gick fin fint!
Sen la jag och Ela viltspår till Mindi och Våga på ny plats som hon hittat. Mycket bra ställe. Dit kommer vi gå igen! Mindis spår blev ca 500m och Vågas 300m. När jag la mitt spår ramla jag en gång och när vi sen gick spåret ramla jag en gång till*ajaj*
Under tiden som spåren låg till sig tog jag å Mindi oss runt Egon spår. Hon fick sin första har jakt, men jag blev mäktigt imponerad av henne att hon stanna när jag ropa, tveka litte, men full speed tillbaka mot mig när jag sprang åt andra hållet. Duktig tjej!!
Väl tillbaka hade spåren legat i två timmar och vi starta! MEGA bra gick det! Super nöjd. Mindis tempo, möjligen för sakta, var mycket behagligare. Liggtiden? Motionen innan? Marken? Vem vet. Nöjd i vilket fall!!! Toppen!!
Våga klara sig galant med! Super roligt!

Imorgon vet jag inte vad dagen väntar oss. Endast är att det är jobb på kvällen.
Lördag består av, förhoppningsvis, sista tjänstgöringen som ringsekreterare. Skall ner till Partille. Skall positivt nog ännu en gång få vara i ringen där hoffarna går=) Håll tummarna för mig!
Söndag har jag natten på jobbet. Måndag har jag å Ela bokat in hel dag spår på nya marker=)

Ha en toppen helg!
Ina&Mindi

Inga kommentarer: