Besökare

fredag 12 september 2008

Sicken (värdelös) Vecka!!!

Ojojoj.. Vilken vecka! Ela kommer nog banka på mig litte mera efter hon läst rubriken=)
Nä, men sanningen som sådan är att, med våra spekulationer, Mindi troligtvis går in i psykisk könsmognad. Gruffat åt vovvar, allmänt knepig och till och med gruffat åt Ebba=) Men snälla Ebba sjunker inte ner till Mindis nivå så hon har låtit det vara..Två ggr=)
I och med allt det knepiga så har lydnad varit världens omöjligaste grej. Har slitit mitt hår kan jag säga. Ingen gnista och absolut inte mer än nödvändigt engagemang.
Upletande har gått bra. Har tagit in apportbocken dit för att kunna få in farten med den med och det har funkat fint. Kortet är suddigt, men bildbevis på att den träningen har gått framåt!
Hindret går rätt bra faktiskt oxå!
(Saker hon redan kan!)
I onsdags var jag på klubben och träna. Hindret gick OK, förutom att hon bara starta ibland??
Framförgåendet gick inte alls.. Bara nosande*suck*
Skulle avsluta med inkallning.. Vänder upp och ser Mindi sitta och nosa. Går tillbaka.. Mind fortsätter nosa.. reser sig.. å PINKAR!!??? Kan säga att träningen avslutades där ändå!
Igår var jag, Ela och Eva-Lena på klubben och skulle träna. Jag började morgonen med att lägga ut ett spår som skulle få ligga ett bra tag!
Framförgåendet gick inte alls idag heller. Hindret gick OK och även apporteringen. Men som sagt.. Inget engagemang alls=(
Budföringen däremot. Den gick strålande. Mycke glad där!!
Spåret tog jag innan vi skulle hem. Kändes bra att få sluta med något lyckat. Men icke..
Började bra, men snart började hon vela i stora cirklar.. Tog helt fel å kom ut på vägen igen..
Tänkte ge henne en till chans så vi börja om.. Vela ännu mera och kom ut lite längre ner på vägen. FUCK tänkte jag! Gick och hämta slutpinnen(de andra små fick allt ligga kvar*lat*) och åkte hem!
Men till de andra duktiga ekipagen under gårdagen så har vi:
SVCH Fortezzas Envy Me Gucci
Hindret
Notera höjden=)

Framförgående!!

Budförings start=)

Å budförings fart=)


Jätte duktiga e de!! Jätte roligt att följa. De har sina planer och de kommer absolut komma dit!=)

Sen har vi nästa duktiga ekipage. Som skall tävla i Rottis SM i helgen(appellen)! All lycka!

Eva-Lena och Gandi
Apportering
Budförings tillbakagång
Budförings fart



Men så idag efter jobbet åkte jag, Ela och hennes sambo Martin ut till kända gamla skogar som vi spåra mycke i för ett år sedan!
YES!! Spåret gick jätte bra för Mindi. Snitsla en hel del för att ha koll. Gena något, men plocka 3+1 av 3+1=) Då vart matte glad igen=)
Nota fick av husse Martin ett såkallat appell spår som inte alls blev ett appell spår=) Ovan spårläggare och helt plötsligt jätte blött i skogen=) Men Nota klara det som en dans! Duktig tjej!
Ebba fick "flänga" ut i samma spår sen. Full fart och hyper glad=)
Våga fick ett kortare blodspår med klöv släpandes och i slutet. Jätte noga är hon å mega duktig!
Detta kommer gå vägen! Nu skall vi lägga lydnaden lite på hyllan och köra viltspår och kanske bli titlad=)
Efteråt tog jag och Mindi en promenad på I17. Föredrar variation å det tror jag Mindi uppskattar=)
Belönade henne faktiskt för spontana "före" och Mindi blev laddad. Körde helt annorlunda mot hur vi tränat å hon gjorde det sketa bra=)
Heder åt shaping=)
Stort tack Ela för ditt eviga stöd!! Vad hade vi gjort utan er!
Ikväll tackar vi för inbjudan på kräftskiva, men det blir Thai hemma med pajken och första vita glaset är tömt=) Ibland är man mer hemma kär än andra kvällar!
Säkert för att jag har natten imorgon!
Sist men inte minst vill vi skicka krya på er hälsning till Fingol och lite Barras(han är ju inte så sjuk*ler*). Så hoppas jag att vi kan ses snart eftersom det inte blev idag!
Ha en fortsatt bra fredagkväll!
Ina&Mindi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

*bank-bank* i hövvet på dig :) Äh det blir så ibland ! Å med alla snälla ord så kan jag ju inte vara arg på dig... Detsamma till dig vännen! Vad hade vi gjort utan din hjälp? Absolut lagt ner planerana på att nån dag få en uppflyttning eller 1a pris, det är jag säker på!
Tur att vi har varann =)
Kramar