Besökare

måndag 15 september 2008

Vad har matte gjort*hihi*

Lördagen bestod av härlig lång promenad! Både "uppletande" och balans övningar körde vi i skogen. Toppen väder och bra humör hos oss båda!=)
På eftermiddagen bar det av till jobbet. Hade natten så jag jobbade till söndag 15.00! Det är segt! Ännu segare är det när man inte fått sova på natten, men det fick jag faktiskt denna gång. Det är gott!!
Direkt efter jobbet åkte jag och Ela med alla vovvar till klubben för att köra uppletande i deras fina ruta!
Mindi ut först! Först ett skick på en sak. Mycket bra arbete!
Sen la jag ut två stycken. Inte lika bra arbete, men bra ändå och in kom grejerna! Allra bäst är att hon har hög speed in med sakerna. ALLTID=)

Efter det fick härliga Våga köra! Valp.. Ja det är hon=) Jag lekte latjolajban ut i rutan med leksaken! Hon sprang med hög fart ut och jobbade bra. Men som valpar ofta glömmer.. Så a.. De glömmer va de höll på med=) Men med litte påminnelse så lyckades hon med båda skicken!

Sen la Ela ut, osynligt för Mindi, tre saker. Aningen tröttare, men fick in alla sakerna! Jobbar överdrivet mycket! Men slutar inte jobba iaf! Det är positivt! Gick och tänkte på idag att jag skall gå tillbaka litte i träningen. Försöka få till rakare utgångar så man kan styra litte. Är ju endast tröttsamt för henne att inte ha någon systematik på det, fast samtidigt kommer det ju säkert med erfarenhet med. Aja.. Allt tåls att testas!! Vi har ju gott om tid innan det, ev., kommer vara aktuellt=)

Sen fick den äkta sök hunden komma ut=) Tanten Ebba. Fem saker fick hon. Slarv maja enligt Ela men det får man när man är gammal säger hon=) I vilket fall som helst så var hon super lycklig och alla sakerna kom in!

Sen fick Våga två skick till. Även denna gång var första klockren, men andra behövde en påminnelse. Men hon jobbade jätte bra!!

Sist men inte minst fick Nota vara med. Hon fick inte vara med i rutan för hon löper! Kika gärna in på http://www.freewebs.com/notascrew/ Det skall bli puppisar=)
Med henne körde vi budföring med pannkakor. OJOJ sa Nota. Det var så gott att hon nagga oss i händerna=) Flera skick som gick mkt bra!
Träning ÄR roligt=)

Idag har det blivit två lång promenader. Härligt! Nu på kvällen tog jag tag i vårat päls problem. Senaste tiden har hennes päls, framför allt hennes byxor på bakbenen, varit ett h-vete. Tovor, dreads och hela skogen med hem! Har fått låna en fin manick från en på jobbet som var himlans bra. Däremot så klippte jag bort några tovor för ett tag sen, som då inte syntes, men ikväll kom fram=) Betydligt mindre päls kvar på bakbenen, men mkt bättre!
Första högen. Vänster bakben
Andra bakbenet och svansen
Skillnaden efter att första benet var taget!
När båda var tagna. Ni ser ju skillnaden=)
Å fina svansen oxå!

För ens egna öga försvann alldeles för mycket päls, men det behövdes och det lär ju växa ut igen. Framför allt där jag klippte henne så båda benen blir jämna! Utställnings säsongen är ju över för i år och någon Gbg blir det inte för oss med de priserna så till sommaren skall det nog vara fint igen=) *hoppas matte*
Idag införskaffades mera blod så imorgon blir det spår! Härligt!
Ha en fortsatt bra måndagkväll!
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Whippeten Nota sa...

Hihi ja det var lite skillnad på pälsmängd =) Fast det kommer nog göra gott att slippa halva skogen inomhus ! Ska ut med vovvarna nu å leta nya ställen att gå på, joppas jag inte går vilse! Hörs å tränar sen ;)

Anonym sa...

ojoj va baske mig skillnad:) gött mos!