Besökare

tisdag 9 december 2008

2:a advent och lite smått o gott

Får ju allt ta å börja med underbara sötis kort. Valparna växer massa. Man vågar knappt sitta där för länge. Kommer ju hitta favvis*hm* För ÄNNU fler sötis kort finns på whippetnota.blogspot.com






Underbar mamma e allt Nota!

I söndags var det äntligen dags för hoffeträff. Vi fick en fin härlig dag på Kungälvs BHK. Liten tapper skala var vi, men desto mer lussebullar och pepparkakor fick vi då*skratt* Pia och Björn hade bakat jätte gott!!
Vi började och avslutade med gemensam platsliggning. Fungera mega bra för oss alla. För vår del var det så skönt å se att Mindi INTE tyckte det var obehagligt denna gång. Får tänka mig för så det inte går för länge mellan gångerna man tränar plats(och även sitt i grupp) där det faktiskt är en grupp=)

Aramis och Ingela har dragkamp
Aramis på inkallning
med belöning efteråt=)
Ingela, Aramis, Rolf och Pia
Björn och Vessla hade även de dragkamp
Belöning i fotposition
Framåt marsch
och mer belöning=)
Det var jätte roligt och se hur långt fram de kommit. Allt artar sig verkligen! Tappa inte tron vänner!
Även Jessica kom med Sally och Zigge
Tosca tyckte mycket om apportering tillsammans med Magnus

Hoppas verkligen det blir snart igen. Har fått nys om datum redan, men som vanligt jobbar jag då=( Vi kör nästa år.. Varje månad*hihi*
På kvällen blev det dator hjälp och pepparkaks bak hos Ela och Martin.
Här demonstrerar Ela att hon skaffat kennel*asg*

Idag träffades jag, Ela och Cissi med hundarna för en riktig skogs dag. Underbart, trots förkylningen. Men jag skyller på den för kameran glömdes bort hela tiden*suck*
Cissi
Ela

Ela började med att lägga ut ett spår till Nota i skog och äng.
Under liggtiden tog vi Budda på tre korta spår. Han är verkligen jätte duktig den lilla ivriga killen=)
Sen hämtade Ela Nota och under tiden körde jag och Cissi budföring med Mindi. Gick faktiskt rätt bra. Gäller att underhålla och avancera nu tycker jag=)
Ela har haft tillräckligt med tur på väldigt kort tid så idag var det dags för litte otur. I Notas spår traskade en gubbe med hund sisådär 50% av spåret. *jippie*
Delen där han varit gick sisådär, men andra biten gick rätt bra. Hon markera pinnarna rätt bra med faktiskt! Men fräckast var hur överlycklig hon var*hihi*


Sen gick Ela hem med Nota till puppisarna och tog med sig Ebba och Våga tillbaka. Under tiden vallade jag och Cissi en uppletande korridor på ca 5*20m.
Ela och Cissi traska upp med hundarna före mig för jag gick först ut ett spår till Mindi. Det blev ca 700m långt, liggtid 75min med 5+1pinne i.
Sen traskade även vi upp och störde Budda i träningen*skratt*
Mindi var övertaggad och gjorde skit bra ifrån sig i rutan. Första skicket lät jag Ela lägga ut en längst ut. Inga problem.
Andra gången la jag ut två grejer, ingen belöning emellan och ingen fart sänktes och ingen tvekan ut. Gör härligt. Hon e duktig när hon vill Kikkan=)
För Budda, Våga och Ebba gick det oxå bra(såg inte allt) med Ebba kör ju sitt egna rejs=) Hon tyckte vi hade en väldigt töntig ruta*skratt*
Efteråt tog jag och Mindi spåret. Gör duktig var hon även här. Nosen i backen i kärnan rakt igenom och markering(upplock på fem självmant) på alla pinnarna. SUPER!!
December månad består av jobb, jobb och åter jobb... Men hundträning är FÖR roligt för att inte klämma in överallt=)
Tack vänner för idag!
Ha en fortsatt bra tisdag!
Ina&Mindi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

Tack själv för idag gumman! Men du... kasta inte sten i glashus med att lägga ut såna bilder på mig... Är ju inte ens snygg i vanliga fall :) Det får vi försöka få till lite oftare, vi har ju så skoj! Ta det lugnt å krya på dig!
Kramar