Besökare

fredag 26 december 2008

Julen 2008

God fortsättning allihopa! Nu var även denna jul över och det blev en riktigt bra jul!
I tisdags lekte jag och Mindi tomtar! Direkt ur sängen åkte vi upp till Kurveröd och delade ut julklappar. Passade dessutom på att ta en promenad! Kvar på Kurveröd blev även paketet till Buddisen(okej då.. Vi fick LITE hjälp*ler*). Sen bar det iväg till Tureborg till killkompisarna och de blev jätte glada(speciellt Fingol*ler*)
Med oss hem från Kurveröd fick jag dessa två paket;

Ett var med rim....



Benet var jätte smaskigt och det gjorde att matte kom upp extremt tidigt ur sängen på onsdag morgon*hihi* Hela onsdagen var magen i uppror på lilla Mindi, men e det jul så e det=)
På onsdag förmiddag stuvade vi in oss allihopa i bilen och åkte ner till min mamma, syskon och släkten. Som alla år så var vi hos mormor och åt mat.

Märta och Stefan plockar till sig
Även morfar
Mamma Inger
Moster Carin
Efter maten blev det julklapps leken. Vi hade alla köpt varsin trettio kronors paket som vi la upp på bordet i hög. Sen bestämmer man två nummer och så får var och en slå tärningen och får man då något av de numrena får man ta ett paket ur högen. Så går man runt tills alla paket är utdelade. Sen öppnas paketen, två nya nummer bestäms och fem minuter börjar av STRESS=) Då skall man skynda sig massa, slå tärningen och hoppas på rätt nummer och roffa åt sig ett paket man vill ha*hihi* Himla roligt faktiskt!
Stefan började med ett paket efter första omgången och jag ingen. Jag gick hem med ett paket + en tomte morfar skickade till mig efteråt*hihi*
Vinnaren även i år var Märta=) Hon fick nog fyra paket tror jag!
Sen blev det litte fika och sen Kalle Anka på TV:e med godis=)
Mormor hade vunnit en servis(svart/vit) som hon inte visste hur hon skulle göra med. Pernilla var inte intresserad och Patrik bor i Stockholm och åker tåg hem så den servisen följde med oss hem och det e jag mycke glad för!
Efter mormor gick vi hem till mamma. Där drack vi glögg och hade julklapps utdelning.
Stjärnan något på sne=)
I år blev det nytt bilbatteri, mycket bra salva, fin vägg dekoration, större minneskort till kameran, knivar(stefan), pengar, paradis, sudoku spel... Och där tog minnet slut=)
Min bror Patrik
Mammas sambo Johan

Valtis var inte med på noterna först, men
sen kom han igång=)

Mindi hade väntat på detta ända
sen jag slog in dem=)



Denna bollen fick Mindi i julklapp, men Valtis
tog den på direkten så han fick den istället=)

Istället fick Mindi denna leksak,
som lyckades gå sönder redan hos mamma=)


Nu är jag trött sa Valtis!
Sen åkte jag och Stefan hem. Testade spelet och smaskade choklad!

På torsdagen bar det av hem till pappa och Ammie. De har renoverat sitt kök helt och hållet och det hade blivit jätte fint. Tyvärr inget kort på det.
Här fick vi kyckling och couscous med paprika och nötter i. Jätte gott var det!
Sen blev det fruktsallad med glass och plommonvinägersås. Jätte gott!
Sen tittade vi på bilder från Kina(pappa har varit där) och sen visade de även bilder för farmor och farfar hur det såg ut innan de började riva i köket och undertiden. Himla trevligt!
Så här såg deras julgran ut. Den kunde betytt Blå Stjärnan för Mindis del. Hängde sådana gråa glittriga grejer i granen som hon lyckades få tag på. Såg bara att hon hosta och att sådant låg framför henne. Bände upp munnen och längst in i munnen såg jag något grått som jag fick tag på och drog upp ca 50cm långt "band". Himlans tur!
Alla samlade. Ammie, Stefan, pappa Per, farfar Per-Olof, bror Patrik,
farmor Sonia & syster Pernilla

Syster Pernilla
Farmor Sonia

Nu var det Mindi som blev trött och la sig under bordet=)
Sen drack vi glögg och smaskade massa olika godisar=) Även här blev det julklappar=) Fick fina stora fina muggar med silverfat och bricka, vegetarisk kokbok, sockar, duschcreme och bodylotion.. men mest spännande var upplevelse julklappen. Modell för en dag*tihi*
I januari skall jag, min syster Pernilla, Ammie och hennes två döttrar till Göteborg och bli sminkade och stylade och fotograderade! Det skall bli VÄLDIGT spännande=)
Väl hemma sen slocknade jag nästan direkt på soffan. En underbar jul blev det och jag är väldigt glad över att fått fira den med Stefan och all min släkt!
Idag är det fredag och jag och Mindi har redan varit ute i skogen. I helgen jobbar jag. Stefan är just nu med sina vänner på mellandagsrean*skratt* Han bland mycke folk.. Tja, det e inte riktigt rätt, men han skulle med dem*ler*
Ha en fortsatt bra fredag
Ina&Mindi

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en jättetoppenjul=).
Nu ska ja oxå ut på mellandagsrean:)..
Kram kram

Whippeten Nota sa...

Så mysigt ni verkar ha haft det! Roligt med kort på familjen så att man kan få ett "ansikte på namnen" =)

Whippe sa...

Så gammal Valtis såg ut nu mot i Dingle!

Anonym sa...

ÖÖ... det var några årsedan jag gick på Dingle,även ni har blivit
äldre hihi
Nospussar från gamla Valtis.

Vessla sa...

Vilken härlig jul du ser ut att ha haft. Det var inget dåligt ben du fick. Nu har vi förresten uppdaterat lite om vad som hände under vår jul. Slutligen puttade jag bort Matte från datorn, för att själv göra ett mastodontinlägg ;o)
Ha det så gott, hoppas att vi kan ses någon gång snart!
Tasskramar och Nospussar!
Vessla med familj