Besökare

måndag 1 december 2008

Nu e det officiellt vinter=)

Som vanligt har det gått massa dagar sen senast..
Vi har fortsatt våran framförgående träning och det går verkligen framåt. Gör skoj=)
Har upptäckt att Mindi inte kan sätta sig rakt efter hindret längre*haha*
Och apporteringen går upp och ner.. Oftast gör bra fart, men den där externskålen är mer lockande.. Får helt enkelt kräva av henne snart=)

I onsdags morse hände något mycket fantastiskt=)
Denna vackra tik......

Fick dessa sötnosar=)



Och jag fick vara med på valpningen*tjoho* Nota var mega duktig! Hon var rätt äcklig oxå för den delen, men framför allt duktig=) Fem tikar och två hanar. Färgerna.. Ja, de yttrar jag mig inte om för knappt Ela vet*skratt*
I fredags var jag och Mindi till veterinären. Inge roligt längre säger Mindi. Men idag var det inge farligt. Vaccin mot kennelhosta plus röntgen av höfter och armbågar. Håll tummarna nu för bra resultat! Dyrt som bara den blev det för jag köpte även en ny säck foder*yscha*
Kennel hosta härjar hej vilt nu verkar det som. Bara idag har två vänner ringt och sagt att deras hundar blivit sjuka. Inge roligt alls.
Mindi visar inga symtom alls iaf och det är skönt!
Idag är vi dessutom puppis vakter till härliga Budda. Fy för två hundar under promenad*haha* De har härjat hela förmiddagen, men när jag kom ut ur duschen nu för en stund sen låg båda slocknade på var sitt håll*sötnosar*
Ikväll är det jobb som gäller och om allt stämmer blir jag konverterad på 100% idag*tjoho*
Ha en fortsatt bra måndag!
Ina&Mindi




2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna att det blir 100%
idag.kram mamma

Whippeten Nota sa...

Ja Ingela du var en toppen duktig valpnings polare! Det var nog inte sista gången =) Hoppas du blir konverterad till 100 % idag!!!