Besökare

torsdag 19 mars 2009

En jobbig dag är över

Igår hade jag besök av min gamla vän Anna från Vara. Vi åt lite mat och tjöta massor. Jätte trevligt vännen!
Igår kväll hade jag även telefontid med min veterinär. Mindi har visat tecken på dåliga värden gällande hypothyrosen och jag ville mest ha bekräftat om det är ide att vänta till hon har rätt fodermängd eller om jag har rätt i att hon borde vara återställd.
Veterinären tyckte absolut vi skulle ta blodprov på henne och hon ville även utesluta addinson sjukdom.
Så en orolig kväll hade vi. Jag läste om sjukdomen som är en auto-immun sjukdom och det misstänkte min veterinär redan förra året att hon har(något auto-immunt alltså), men vi har inte tagit tag i det för det är ingen ide så länge det inte bråkar typ.

Idag hade vi tid hos dem. Vissa delar tyder på sjukdomen, andra tecken tyder på att det inte är addinson. Men jag valde att ta testet för då vet man iaf med säkerhet. Men vi tog även t4 för att se om det faktiskt är hypothyrosen som spökar.
Sen i höstas har Mindi inte velat vara med hos veterinären längre, å jag förstår henne med tanke på så många gånger vi varit där och nästan varje gång blivit stucken.
Idag var hon än mer stressad(sjukdomen?) och gjorde två "utfall" mot två hundar i väntrummet. Dock väldigt töntiga sådana då jag inte ens behövde hålla mot i kopplet. Blir så ledsen i ögat när jag måste utsätta henne för sånt här*snyft*
Tog blodprover, injicera något och fick sen komma tillbaka 1,5 timme senare för sista blodprovet.
Så nu blir det väntan på svar till efter helgen. SÅ typiskt att det alltid skall bli besök torsdag/fredag hos dem.. Men men...

Nu sussar hon sött vid mina fötter. Själv är jag helt slut.
Imorgon bitti får vi ytterst trevlig frukost besök. Patricia kommer hit och hon har med sig Mindis nya, fina spår sele. Grym e du!!

Ha en fortsatt bra torsdag
Ina&Mindi

4 kommentarer:

Vessla sa...

Vi hoppas att det går bra för er och att Mindi snabbt ska bli pigg igen. Förstår att det är tokjobbigt! Tänker på er!
KRAMISAR!
Pia och Björn

Anonym sa...

Stackars Mindi, inte kul när veterinären är så dum varje gång. Cerez som är spruträdd hälsar att han tycker också jättesynd om henne!

Vi hoppas att Mindi snart blir kry och glad, och att det är något enkelt åtgärdat!

Anonym sa...

Stackars snuttan, inte konstigt att hon blev så stressad, massa veterinärbesök har ofta den inverkan:(
Hoppas hoppas att det blir någon klarhet snart och att hon kan få må bättre !!

Kramar från Lin o Ia

Anonym sa...

ucha vad jobbigt, tänker mycket på er <3<3 KRAM Michaela