Besökare

söndag 15 mars 2009

Oj va dåligt det uppdateras här!

Ingen träning har det blivit då Mindis mage bara har blivit serverad fisk och ris.
I torsdags slank det ner några foderkulor som succesivt har blivit fler dag för dag. Magen har hållt sig fin fin!
Igår hade vi med oss kulor ut på morgon rundan. Och det var behövligt*hehe*
I fredags hade vi första "framspringandet" till främmande hund sen jag fick hem henne(möjligen någon när hon var puppis). Rent idiotiskt av mig att passera koppel lös när jag bara hade mig själv att erbjuda och hunden vi passera är en vild unghund som gladeligen ville hälsa och Mindi tog några steg imot och då tog jag något steg mot Mindi för att få tag på henne i halsbandet och då blev det rejs rejs... Alltid rejs rejs när det blir "jobbigt".. Men men.. Bad om ursäkt(fall om Mindi aldrig kom fram) och tog med mig Mindi därifrån. Gött sur*haha*

Man har märkt på Mindi att hon är understimulerad trots att hon väljer att sova/ta det lugnt mycke, för hon behöver det säkerligen.

I onsdags var jag med Ela i Dingle på friluftsdag. Hjälpte till för dem som hade valt "hund". Var en strålande fin vår dag och eleverna var faktiskt mycket engagerade jämfört med förra året=)
Stefan var hemma från jobbet så Mindi följde aldrig med.

I torsdags träffade jag Milla och Lottis med Barras och Cerez på fridhem. Jätte duktiga ekipage som tränar jätte duktigt! Jätte roligt att tipsa/hjälpa när man direkt ser resultat!
Även denna dag var Mindi kvar hemma och vila... Ysch va tråkigt liv hon har nu*tihi*

I fredags blev det inte bättre. Jag tog på mig dubbel pass(gillar det inte men illa tvungen med så här lite jobb man fått) så Mindi fick va själv hela dagen med bara rastning av Stefan på hans lunch. Sen var Stefan snäll och stanna hemma från Kungshamn och Henke så Mindi slapp va själv på kvällen med. Nu kom jag hem något tidigare än planerat, men gud va mammig hon var=) Låg på mig långa stunder hela kvällen=) Mysigt giförsig=)

Idag skulle det egentligen varit appell tävling för vår del, men så blev det ju inte.
I morse tog vi morgon ransonen av foderkulor med oss ut och gjorde två korta pass. Ett med stå och ett med sitt. Jätte bra gick det.
Ställandet är mycket längre in än andra ställningar. På sättandet kom vi så långt att vi hade fart i sättanden samtidigt som jag trampa. Testade att gå långsamt bakåt och fick då först ett ställande och sen ett läggande*ler* Det e ju det enda vi gjort under baklänges marsch så. Goa kikkan. Snabbt tillbaka till att trampa och avsluta med ett sättande där jag gick långsamt bakåt. Kändes jätte härligt för oss båda att komma igång igen, men timmarna efter slogs den tanken bort.
En något sämre mage och en spya*hm*
Vi fick iaf oss en härlig skogspromenaden i det härliga strålande vår vädret och resten av dagen blir det lugnt för henne då jag skall iväg till jobbet så får vi se hur hon artar sig.

Ha en fortsatt bra söndag
Ina&Mindi

4 kommentarer:

Vessla sa...

Men vad tråkigt att höra att Mindi fortfarande inte mår bra. Hoppas att hon piggnar till snabbt! Förstår verkligen att hon blir rastlös av att inte få göra något. Var länge sen vi sågs, hoppas att det kan bli något snart.
KRAMISAR!
Vessla med familj

Anonym sa...

Hoppas verkligen hon mår bättre snart, så ni får ha det lite kul och slippa oro.

Kramar från Lin o Ia

Anonym sa...

Så trist att magproblemen verkar hålla i sig! Härligt att ni fick till lite bra och rolig träning ändå!
krya-på dig kramar till Mindi

Anonym sa...

stackars lilla Mindi:(, dumma mage som inte vill vara snäller.
Här står träningen helt stilla för tillfället,massor av jobb o massa annat så för trött för å träna men det lilla vi har fått gjort fattar han snabbare än mig iaf så känns ju bra=), vi sliter på med motivation utomhus hehe..
jag o du syns iaf imorrn<3