Besökare

måndag 9 mars 2009

Turbulent vecka!

I torsdags var det som sagt träning på schemat, men för mig och Mindi blev det inte mycket utav den varan. Från i tisdags var Mindi dålig i magen och håglös. Och väl på torsdagen när jag inser att fodret inte klarar av denna omgången och det är dags för ris och fisk är det givetvis träning*suck*
Tog ut Mindi en kort sväng för att se om hon ville vara med och det verkade hon vilja i en kort stund. Dels nytt ställe, men framför allt ingen intensitet och lekte bara tafatt med mig och då lekte jag ju ännu sämre. Onda cirkeln. Så vi körde lite kryp som gick väldigt bra, men det säger ju en del osså.
Köra kryp i början av ett pass.. Det brukar INTE fungera för det finns så mycke energi, men inte denna dagen.
Vågisen däremot.. Fy fasiken va fräsig hon va=) Super bra var hon och matte Ela var super bra hon med! GÖR ROLIGT!!
Lena med Alfonso och Lin med Ia var oxå med. Mycket trevlig förmiddag fick vi!

På fredag morgon tog jag och Mindi sov morgon. Jag sov jätte dåligt under natten så sova det behövdes. Men under morgon promenaden, som inte är lång, snurra hon ihop två gånger efter hon hade kissat och la sig ner platt på asfalten. Så gjorde hon för länge sen när hon hade blivit opererad så jag tog det som att hon hade ont.
In till veterinären. Genomgång av veterinären där hon visa tecken på smärta inne i magen någonstans. Blodprover och urinprov.
Allt var fullt friskt! Prima mådde hon enligt testerna. Och det var väldigt gott att höra.
Ena delen av urinprovet skickades på odling och det har jag inte fått svar på än, men andra delen tittade hon själv på och såg bakterier men inga inflammationsceller så hon trodde bakterierna kom utifrån eftersom vi inte tog det sterilt. Så odlingen e det enda vi väntar på än idag.

Efter besöket bar det iväg ner till mamma. Gör duktiga har vi varit i helgen och slängt MASSOR=) Vi har även plockat iväg grejer som skall skickas iväg m.m.
En liten hög har det allt blivit som skall komma upp till huset när vi väl flyttat. Några grejer kunde man bara inte göra sig av mig. Typ Walt Disney=)
Fick även lite köksgrejer och mer lär det bli med tanke på att mamma och Johan har två hushåll*haha*
Mormor gjorde sina goda köttbullar till middag på lördagen och de är mega uppskattade! De var de enda jag saknade när jag var vegetarian. Det ni*haha*

Igår, söndag, åkte jag hem igen och efteråt kom även Stefan hem mörbultad efter en helg i fjällen med jobbet*hehe*

Igår kväll genomförde jag mitt första styrelse möte med hovawartklubben västra. Var trevligt!

Idag skulle jag både till sjukgymnasten och på tredje tillfället på bas utbildningen, men inget blev som det skulle.
Då jag inte tränat som jag skulle och bara har extra ont i höften just nu kändes det onödigt att åka till gymnasten så jag flytta tiden till torsdag istället. Måste se till att träna nu bara!
Kursen kom jag aldrig till heller för jag fick köra Stefan till vårdcentralen. Knät och axeln är mega paj, men läkarn kunde inte göra något utan tiden får visa om smärtan håller i sig. Han har vurpat rejält i helgen han*hehe*
Fick även två bankböcker av mamma i helgen som jag var och kollade på banken idag. Men hade tyvärr ingen tur utan pengarna var redan utplockade. Hade varit gott med lite extra pengar nu!

På onsdag skall jag med Ela till Dingle för friluftsdag tema Hund. Mindi kan ju tyvärr inte få vara med, men hon får iaf följa med hoppas jag(ups.. glömt kolla med Ela*hihi*)

Resten av veckan består av fortsatt vila och återhämtning. Snart hoppas jag vi är på fötterna igen. Tävling blir det ju inte i helgen, men vi har ju MASSA läxa att lära oss=)

Ha en fortsatt bra måndag
Ina&Mindi

3 kommentarer:

Whippeten Nota sa...

Ja stackars Mindi! Ont i maden å inte kunna träna eller få varken godis eller vanlig mat :( Å en helg i nostalgins tecken :) " Å titta här! Den här kommer jag ihåg!" osv. Ni får träna duktigt på läxorna, jag tror det kommer gå kanon. Hälsa Stefan å krya på sig!

Anonym sa...

Stackars Mindi! Trist att hon blir så påverkad också:(Hoppas alla proverna är ok!
När Hera blir dålig i magen ,och inte så påverkad, brukar jag använda hennes dietmat som externbelöning. Spåret har du säkert läst om hur jag har gjort*fniss*
krya-på-dig-kramar till Mindi

Anonym sa...

Stackars goa Mindi.
Ont i magen, hoppas verkligen att det går över fort och att proverna inte visar något.

Ses snart???
Kram Tina