Besökare

tisdag 3 mars 2009

Tävlingsmässig Budföring 10 i betyg=)

I helgen blev det mer apporterings träning. Denna gången med kött. Oj oj va gott sa Mindi=) Denna gång blev det 9p i betyg för ingången blev sne. Men VAD gör det i mina ögon när jag fått min älskling att suga tag i apportbocken OCH springa in med den*tjoho*

Hovawartklubben hade årsmöte i Örebro den 1 Mars men vi närvarade inte pga jobb.
Tittade i almenackan idag gällande jobb för övrigt i mars.. Det kommer bli fattigt i maj om det inte ramlar in mycket mera jobb. Å givetvis är det i maj två resor skall ske.
Dels till ras specialen i Nynäshamn och helgen efter till Karlsborg på ras läger. Skall bli SÅÅ roligt!
Helgen i Nynäshamn kommer dessutom spenderas med både mamma, min bror, mormor och morfar. Skall bli jätte kul! Men a.. över två månader kvar=), men med tanke på allt som händer här omkring kommer det säga *poff* så är vi där!

I måndags var jag och Ela på tapet-/färg affären. Det finns så mycke. Kommer aldrig kunna välja, men Ela var väldigt bra att ha med. Hon tänkte väldigt smart och hade väldigt bra förslag!
Idag kom Stefan på en väldigt spännande ide. Vi får väll se om den går i lås*hihi*

Idag kära vänner har varit en mycket trevlig dag=)
Hade bestämt träning med Ela och Cissi. Tidigare var Ela och tatuera sig(bild finns på whippetnota.blogspot.com) och där var Angelica med.
Angelica skulle åka hem när jag hade kommit upp till Kuveröd. Ela var då så smart att tänka på att Angelica är en främmande person för Mindi=)
Sagt och gjort. Tävlingsmässig budföring arrangerandes.
Hälsningen var glatt. Hon hade nosen i backen hela vägen bort och när vi ställde upp hade hon full fokus.
Kommendera henne och hon fick total blackout och bara stirra på mig*ler*
Kommendera igen och hon sköt iväg som en raket. Rak ingång hos Angelica. Satt fint vid sidan vid beröringen. Sen ryckte det i henne och jag trodde det blev att även Angelica fick säga kommandot två ggr, men det var att hon var på väg att starta själv, men valde ju helt att sitta kvar för kommando*wihi*
Full fräs tillbaka till mig och fin, rak ingång. OJ va vi lekte efter det. GUD va nöjd jag är!! TACK!!

Sen blev det lite mera träning. Apportering som gick väldigt väldigt bra, men även väldigt dålig ingång när vi satte ihop det, men det e ja fullt medveten om att vi egentligen inte borde göra än.. Men a... DeadLine=)
Inkallning(gjorde lite läxa*ler*) körde vi bland annat en spontan galopp till mig från medhjälpare. Väldigt ovant enligt Mindi, men hon sprang och fick ju belöning för det.
Körde även två vanliga med sitt-stanna och belöna för farten på olika avstånd.
Nya leksaken(ihop knutna sockar) är toppen enligt Mindi=)
Det blev även några explosiva starter från stå där vi faktiskt fick över en sekund fördröjning. Det ni=)
Ligg körde vi med(även det läxa). Repetitions klokheten finns där inne, men sitter långt inne. Men det blev bättre och bättre! Tog i slutet bort sättandet innan läggandet och då var vi mycket nöjda=)
Sen gav vi oss på framförgåendet. Kalla händer och blött koppel är ingen bra kombination!
Åt ena hållet gick det fin fint, men åt andra var hon höger dragen massor. Går att spekulera i varför, men varför göra det*skratt*
Upptäckte en följd(stolt att jag gjorde det så snabbt i träningen faktiskt*ler*) av belöning med höger hand efter uppslutning till fot. Hon hoppa typ ut från min sida när jag slöt upp med henne.
Försvinner lätt genom att byta belöningsposition!
Givetvis hade vi pauser mellan allt, men passet blev liiite för långt, men bra gick det verkligen! Alltihopa!!

Imorgon skall bilen få en ny framruta. Har hänt olycka!
På torsdag skall jag, Ela, Lena och Linn på privatkurs för Ann-Lousie. Va på tal redan tidigt förra hösten, men nu äntligen! Skall bli jätte kul!

På fredag skall jag ner till mamma över helgen. Min syster kommer även och mormor och morfar skall bjuda på middag. Skall bli massa mysigt.
Vi kommer nog skratta gott åt mycke för vi skall gå igenom all gammal skit man har kvar i huset man växte upp i för det skall säljas.

Men innan bilen landar i Töllsjö blir det stopp i Kungälv. Där skall jag träffa Patricia och Ann och kanske Jessica för lite träning.
Tänkte köra lite momentsträning med belöning och associera platsen mycket positiv!
Även köra hindret med externbelöning utanför planen. Ja litte så...

Nu har magen fått mat och ikväll skall jag med Cissi till Thn på träning.
Värsta hurtig har jag blivit som följd av rastlösheten*skratt*

Ha en fortsatt bra tisdag
Ina & Mindi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

Hihi ja budföringen fungerade kanon igår! Riktigt skoj att se att främmande person inte gjorde något alls =) Nu är jag nyfiken på vad för idé Stefan har :) Även om det är ont om arbetstimmar framöver så har du verkligen inte ont om saker att göra ;-) Å snart kommer våren!!! Thoho =) Längtar tills torsdag! Kramar