Besökare

fredag 24 juli 2009

Hoffeträff på GMBK

I onsdags blev det att jag traskade ut och la ett spår till kikkan. Det märks att spårkondition behövs hållas vid liv. Blev nog aningen långt för att inte ha spåret på ett antal månader, men men..
Ca 800m, 5+slutet med en liggtid på strax över en timme.
Gjorde faktiskt ett spårupptag denna gång. Brukar ju bara släppa på direkt. Väldigt förvirrad blev hon, men löste det jätte fint och valde rätt håll direkt!
Hade lagt en frolicring efter en bit som belöning för rätt val av håll, men hon bara fnös så jag vet inte om det var myror på eller ngt*tihi*
Följde spåret väldigt bra. Slarva lite ibland, men väldigt noga delvis!
Å så till pinnarna då*suck* Jag lät henne lämna av pinne innan vi starta spåret, men trots det var det jag som plocka och fick skinkost på de två första pinnarna. Sen plockade hon två på raken. Nr fem plockade jag och slut pinnen såg jag när hon kom fram till-gapade över den- och valde sen bort den. Men jag höll då imot och då plocka hon den direkt. Blir knäpp på detta! Men det e ju bara att fortsätta träna!

Igår var det hoffeträff nere på GMBK. Jag lämnade huset halv nio och styrde bilen till Patricia där vi hoppade över i hennes bil och tuffade ner.
Regnet öste ner hela tiden*suck*
Vi hamnade först på altanen en sväng. Det var puppis lek och vem vill inte se på det=)
Sen tog jag, Patricia, Magnus och Christian och gick upp till skogen för uppletande.
Alla hundarna var jätte duktiga men mest imponerade Christians Zombra. Sicken attityd och glädje för övning. Fräckt!
Jag är jätte nöjd med Mindi med tanke på hur det har sett ut.
Körde med stor retning och kattmat. Två skick första gången och ett andra och där nöjde jag mig! Jag köper mer och mer att hon inte galopperar ut och runt i rutan så länge hon letar och det blir full fart tillbaka till mig när hon hittat saken. Å det var precis så det var igår!*nöjd*
Sen promenera vi tillbaka till stugan och planen och redan nu började Mindi bete sig underligt. Kissa flera gånger. Blev en paus i bilen medans vi luncha på altanen. Tur att det fanns tak för GUD va det regna. Tack Patricia för den goda salladen!
Sen var det lydnad som stod på planen men det blev ingen lydnad av det. Mindi kissa,treva, kissa, treva om och om igen*suck* Urinvägsinfektion igen....
Hon har inte vart helt hundra efter Osby och nu blev det blött och kallt och då bröt det ut.
Hon ville vara med små korta sekunder, men sen kunde hon inte koncentrera sig så det blev inte mycke gjort. Torkade henne så gott det gick så fick hon hoppa in i bilen igen. Nu regnade det ännu mera*yscha*
Alla klev av planen för det var olidligt nu och hamnade under altanen. Massa hund prat, lite fika och sen droppade en efter en av. Så gjorde även vi tillslut.
Ringde veterinären på vägen hem och bad om telefontid till mindis veterinär men det var fullt, men när hon fråga vem det gällde så gick hon och prata med Karin*TACK*
Karin ringde sen strax efter att telefontiden var slut. Då det inte går att skicka någon odling idag så får det bli huskur under helgen. SÅÅÅ gott med någon som känner mindi och mig så väl att jag själv kan lämna förslag på hur man skall göra*typ*

Så nu kurerar vi oss*tihi* Mindi verkar inte för påverkad, men hon får smärtstillande osså så...
Träning med Ela och vovvar var planerad idag, men så blir det inte för Mindis del. Får väll se om det blir med whippetarna. Jippie är iaf hemma med gips på benet. Hjärtegryn!! Så nu skall hon vara lugn och stilla*hehe*

Ikväll blir det myspys med pajken och imorgon skall jag jobba för att på kvällen åka ihop till Kungshamn. Henrik fyller år idag och imorgon blir det lite firande. Skall sova i sjöboden tills på söndag. Vårat kärleksnäste*hihi* Och söndag kväll plus natt blir på jobbet för att sen köra ner till småland och vända*hm*

Ha en fortsatt bra fredag
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Michaela sa...

Hej och hå, Har har vi nog som har schemat fullpackat, hihi.
Hoppas Mindi blir bra snart, ge henne en krya på sig kram från oss, Moa och Bumble-Bee har vart hos veterinären idag, uscha säger jag bara få se hur det sluta med Moa, något fel är det på henne men vet inte vad än *suck*
Måste bara höras av snart,
Ha de bäst och ta hand om varandra.
KRAM

Whippeten Nota sa...

Hoppas ni får en mysig natt i sjöboden ikväll och en lyckad afton hos Henke ikväll =) Kramar