Besökare

måndag 9 november 2009

Färdig Klickertränare nu då eller?

HAHA.. Nä, det lär jag aldrig bli, men jag har fått mycket information och fått lärt mycket praktiskt under året. Har blivit mer och mer övertygad och jag TROR på hela "skiten"=) Det borde ju vara målet med kursen egentligen eller*ler*
Ja, fredagen var inte lugnare den inte. Började morgonen med muskel rörelse shaping prov. DET NI=) Vi hade besök av Ela som var där genom jobbet*hehe* Tack för att du fota!
Ruggigt ute så det blev inomhus träning när vi ändå skulle små pilla så. Båda hundarna tog miljön super och jobba på lika bra! Och givetvis fick vi bock i protokollet*YES*
I bilderna här kanske ni alla kan se vad vi shajpa fram! Fick dock inga super kort på Ia, men men...




DET NI! Lyfta en specifik tass rakt upp var målet och dit kom vi båda två på tre ynkliga pass som varade ca fem minuter vardera fördelat i 1-minuters pass. Har sagt det förr och säger det igen. Ära vare 1-minuters pass*hehe*

Sen blev det litte fika och sen blev det ut för hopp-båge-träningen. Ann-Louise kommentar efter vi hade kört Mindi var att hon var ett skolexempel. Hon gjorde det SÅ bra. SÅ SYND att vi inte hade filmkameran ute då.
Sen fick även Ia köra bågen och hon var jätte duktig. Kom över sina hämningar mer och mer och stundvis flöt det super. HON finns på film och speciellt roligt var att se att vid ett tillfälle när Lin skall ha runt henne sniker hon och hoppar direkt tillbaka. Gött tjejer!

Sen fick Mindi köra plankan. Target typ för stegförflyttningarna och åt vänster gick det super duper, men höger gick hon in i kloss tänket, men det skall vi allt lyckas med! Tycker det var en smart ide!
Lin & Ia hade kört den förut så hon valde att backa upp mot något bakom hunden. Ia har haft grymt svårt för att backa hela året och Lin har kämpat massa.
Men detta vett ni. Det gick som en dans. Ia började söka med bak benen direkt efter trappsteget. NEMAS PROBLEMAS=)

Sen blev det middag, TACK Ann-Louise, och liten present utdelning, och sen var det påt igen med mera baklängeskedjning.
Vi valde hopp-sitt-hopp. Baklänges kedja helt igenom och Mindi gjorde klockrena, super bra kedjor och ihop kedjningen gick göra bra! Super nöjd var jag verkligen!
MEN... Den som var tänkt som sista repetition(nu kommer våra mänskliga spekulationer in och tyvärr är det nog sanningen:() så blev det en transport sträcka fram för vi var lite långt bak och det hade vi inte haft med i kedjningen, men jag har haft det i tidigare hopp-träning, och hon dog totalt. Började med sina töntiga, utan driv ut-hopp och vände direkt i luften och blev stående på andra sidan.
Jag har inte ens tränat hårt eller med medvetna obehag(men JA, jag vet att hon kan ta väldigt små saker som ett obehag. T.ex. min sinnesstämning) men detta var riktigt hårt för mig att se. Inge kul alls... Å då tänker på man de hundar som tränas under hot och korrigeringar ständigt och jämt. FY BUBBLAN!!!
Men a.. Själva baklängeskedjningen blev ju klart godkänt och det är ju positivt*ler*

Det har vart ett super lärorikt år som jag hoppas(och vet) att jag kommer använda och lära mig mera om. Jag är övertygad och frälst*hehe* Skall bli super kul att träna med kedjning i bakhuvudet hela tiden för det var absolut inte det enklaste enligt mig! Men nu jäklar*ler*
Resten av fredags kvällen blev väldigt lugn.. Konstigt nog*hehe*

Lördag morgon blev det litte litte sovmorgon för att sen bege sig ner till Kungälv på hoffe träff. Både jag och Mindi var möra, men det var trevligt att träffa alla som kom. Gamla som nya! Ännu roligare var att den lilla träffen som det såg ut att bli, växte och blev större än räknat*ler*
Pia, Björn och Vessla var med. Vessla har bantat och fällt ur och såg mycket annorlunda ut*hehe*
Linförighet Vanlig Marsch
Linförighet Språng Marsch
Och givetvis belöning(:
Stefan, Satu och Simba kom även förbi, mycket trevligt, och de hade med sig sin lilla lilla tös Vilja. Stort grattis till er!

Stiliga Simba
Joooooooooobigt husse;P
Patricia var även med. Här tränas det återhopp med Zimla. Snacka om att flyga*haha*

Vessla
Ligg kvar
Trix är ALLTID skojsigt!

Sanna och Kax var med!
Ingela med Aramis även husse Ralf var med!
Vi hade även besök av 8-månaders Ceasar med matte och husse. Alltid trevligt med nya i gruppen. Hoppas ni kommer åter!
Hoppas jag inte glömt någon nu, för då ber jag om ursäkt(:
På kvällen var jag med några vänner några timmar och sen blev det sängen för att inte få någon sovmorgon på söndag morgon för då var det städning, skogspromenad, bakning och matlagning som gällde och allt skulle vara klart till 12.30 för då skulle pappa och Ammi komma på besök. Ni kan ju bara tänka er hur stressigt jag hade det*haha*
Super trevligt var det. Maten blev smarrig och kakan blev OK. Lite torr kaka för min smak, men det var ju choklad med så det gick allt(:
Pappa hade med sig borren så nu är tunga spegeln och hyllan i sovrummet uppe, hyllan i köket är redo att sättas upp och så även gardiner. Äntligen! Super duper!
På kvällen blev det jobbet för min del. Hade ett pass att jobba igen. Söndag nätter är behagliga och brukar glida undan ganska snabbt faktiskt.
Idag var det APT på förmiddagen. Alltid lika spännande*hehe* Sen fort hem och ut i skogen på härlig runda, sen blev det att jag grejja med korten från helgen, för att sen svischa tilbaka till jobbet för ett kvälls pass som också sa svisch så var det över. Sånt gillar jag!
Så nu är det sängen som gäller och imorgon är jag helt ledig. Ingen sovmorgon då heller för nu när vi bara har en bil blir det att köra sambon till jobbet om jag inte vill stå bil lös hela dagen och vem vill det när det finns möjligheter till att besöka Råhagen med goa Cissi=)
Ha en fortsatt bra måndag!
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Whippeten Nota sa...

*GRATTIS* Ni var så duktiga när jag var där och tittade!!! Så häftigt att se er fånga ett så litet och omedvetet beteende och sen hela processen till att hunden förstod =) Så ballt! Å så snabbt det gick! SÅ duktigt gjort! Keep up the good work och träna mig med ;-)

Billans matte sa...

Duktiga ni är! Massa pyzz