Besökare

torsdag 5 november 2009

Ingen snö, men en super dag ändå!

Ja, inte var det vitt när man vakna inte. Men det gjorde mig faktiskt ingenting denna gång eftersom jag visst att det var många timmar utomhus som väntades.
Strax innan halv nio rullade bilen mot "Skogen" och Ann-Louise. Allt började med lite tjöt ute och sen klev vi in för lite snack om dagen. För en gångs skull var vi faktiskt snabbt ute*hehe*
Vi fick starta upp med grundfärdighets prov. Huvudpunkt var att de kunde repetera och byta och fortsätta repetera. Ia och Mindi med mattar skötte sig galant och växlade och repeterade på x antal beteenden.
Mest glad var jag över apporteringen. Fick några kycklingfärs bitar av Lin och det var tillräckligt för att tjyvstarta*haha* och galoppera in med bocken*woohoo*
Båda fick en bock i protokollet!
Sen var det stimuluskontrollsprov. Det blev en plätt lätt bock för oss båda. Hundarna var super duktiga! Å givetvis vi med*hehe*
Sen fick vi köra en mina kedja med sitt och tasstarget. I slutet skulle det vara att de skulle trampa på musmattan och sen sätta sig. INGA PROBLEM sa hundarna. Plätt lätt*ler* Bock igen(:
Sen blev det teori inne om baklängeskedjning och jag är mer och mer övertygad om denna faktiska vetenskapliga teori. Mindre lätt praktiskt, men det skall banne mig gå! Kan dom så kan vi!
Sen blev det lunch och sen fick vi sätta ihop våra egna kedjor med beteenden som vi har stimuluskontroll på!
Planerna var högre än vad vi kunde prestera så med lite omorganisation så löste Ia och Lin sin kedja skit snyggt och upprepade flera gånger med samma prestation! SUPER bra jobbat tjejer!
För Mindis del blev bara hälften vi inriktade oss på idag för det var svårare än väntat för damen OCH matte*ler*
Delen vi jobba med idag var att först snurra och sen göra en ingång. Ingång plockades upp och blev mycket mycket högre så det var jätte svårt att få snurra innan. Hon gick snabbt in i mönster m.m. Men mot slutet såg det mycket bättre ut, men gud säger jag bara*haha*
Trodde vi båda hade blitt helt knäppa längs med vägen*skratt* Mindi "kunde" inget på kommando och jag snurra ihop allt hela tiden. Skyller på trötthet*haha*
Men så lärorikt och GUD så roligt det är och imorgon fortsätter det*woohoo* Synd att det är slut sen bara:(
Imorgon skall även Michaela titta förbi. Skall bli trevligt!
Ikväll blir mys med pajken med gotte gott mat*mums* Sen blir han borta hela helgen:(, men a.. Den är ju ganska full ändå så...
Ha en fortsatt bra torsdag!
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Tina sa...

Så skoj ni har och vad lärorikt.
Verkar vara riktigt lurigt emmellanåt...
Ni är ju kanonduktiga.Precis som det skulle vara en nyhet för mig.

Hoppas ni får en bra morgondag också.
Kramizzzar // Tina

Lin sa...

Wiiiieehaaaaaaa!!!!!
Klappat och klart, så jäkla bra :)

Kram