Besökare

fredag 13 november 2009

Solig dag idag(:

Inga kort har dimpat ner i mailboxen, men jag fortsätter hoppas för det hade vart himla skojsigt å få lite kort från utomhus verksamheten på Canis helgen. Jag vet själv att jag kan vara sen med att skicka iväg kort som jag lovat så vi fortsätter hoppas ett tag till(:

Veckan har varit relativt lugn. I tisdags träffades jag och Cissi på klubben för lite träning.
Började med Budda och där var det fokus på snabba sättanden, sitta kvar(givetvis delade pass) och ingångar för att senare kunna bygga på med fotgåendet. Cissi var snabb i bollen och avsluta nästa alla mina meningar när jag skulle tipsa/påpeka något. Himla kul!
Budda.. Ja han är snabb i hela kroppen han. Högt sprudlande galenskap*haha* Men lär sig snabbt och är mycket trevlig att ha och göra med!
Smart som jag var denna dag tog jag övningar som jag behöver medhjälpare på och Cissi ställde villigt upp.
Det blev inkallning med ingångar som blev SÅÅÅÅ mycke bättre än när jag kört allt framlänges så det skall vi fortsätta med och bygga på baklänges.
Det blev hopp-sitt-hopp med fokus på uthoppet med sättandet. Nu var Mindi så med på leken att hon gjorde sina uthopp för sig själv(alltså vänta inte på kommando) och jag har tänkt på detta en del efteråt. Jag är ju inte van vid att låta allting vara frivilligt, framför allt inte det som sker vid vänster sida, men jag antar jag kan träna uthopp utan sitt på kommando för att sen länka ihop de två alt köra som passen innan att man faktiskt får vänta på kommando hopp för att få gå och sätta sig där borta. Lät lite bättre nu faktiskt när jag skrev det. Det gröna ljuset kom fram*ler*
Sen andra passet blev det apporteringen, men nja.. Trött? Förstod inte? Vem vet.. Det gick inte lika bra. Testa belöna upp ingångarna med lek och sen frivllig inkallning från förare och det blev litte halv taskigt så. Tog till berömda cheesburgaren, men det blev ingen skillnad så det var inte kvaliten denna gången det hängde på. Under tiden klev ett annat ekipage in på planen och till det tilltänkta sista repetitionen körde de skall och jag visste innan jag vände mig om att Mindi skulle vara ur fokus och mycket riktigt. Hon strutta iväg mot mig i konstig stil och blev sen helt stående framför mig typ. Jaja, tänkte jag. Vi kör på nästa gång ist med apportering från start med mest energi*ler*
Vi tog oss en promenad med hundarna och sen släppte vi på Budda på hans viltspår som han tog väldans bra. Tempot börjar verkligen arta sig nu! Bra jobbat!
Tack för en toppen dag!

Onsdag och torsdag blev det härliga skogsrundor och lite hemma träning på linförighet och kryp. Krypet såg för jäkligt ut och jag blev smått uppgiven, men vände på det och bestämde mig för hård träning så igår såg det redan mycket bättre ut. Flera korta pass med fokus på lugn och teknik. Det ger resultat det*ler*

Idag har vi tagit oss en extra lång tur som i mitten bestod av rastning av Budda oxå. Matte Cissi jobbade lång pass. Allt gick fin fint! Kameran var med för idag är det soligt och det blev en del härliga kort.


















Nu har vi precis kört två små korta pass med kryp här inne och vi avancerar*hehe*
Nu väntas det dusch och sen jobb ikväll då vi skall besöka kyrkan(:
Imorgon är det jobb på dagen och alla andra får åka till Sjuntorp på vinthunds special=(
På kvällen skall vi nog besöka Ela och stannar till på söndagen då vi skall träna ihop=)
På måndag kommer mamma hit och det skall bli jätte trevligt!
Ha en fortsatt bra fredag
Ina&Mindi

5 kommentarer:

Lina sa...

Gud vilket coolt kort på Mindi med pinnen=)

Milla,Fling o B sa...

Älskar "ögonbilden" och dens vartvita! SNYGGT

torpedos budda sa...

Roligt å höra att du tycker att jag e snabb i bollen "asg" de e inte dåligt de. Budda å jag uppskattar din hjälp med träningen ska du veta =)
Väldigt fina bilder du tagit på Mindibruden, vill oxå få så fina men med våran kamera ser de ut som de e kväll trots att jag tar på dan, säkert nån dum inställning =) Pussar från oss (å grattis mindi lilla på 3 årsdagen =) )

Tina/Rosso sa...

Tack för grattiset.
Hoppas ni hade det mysigt du och Ela.
Trägen vinner, så det är bara att krypa på.
Fina foton på bitschen också...
Kram från oss

Lin sa...

Kul kul kul och massa vackra bilder på fina Mindi :)

Kram