Besökare

fredag 4 april 2008

Träning tillsammans med Knotan!

Igår var det fint väder igen! På dagen tog jag å Mindi en sväng i skogen och körde även lite lydnad!

Vi är å tragglar ställande och snabba ligganden nu. Det är ett evighetsjobb=) Men jag förstår Mindi. Har hon under ca ett år blivit belönad för ett sätt att lägga sig ner så e det nog väldigt underligt i hennes huvud när matte helt plötsligt skall ha ett annorlunda läggande. Men man kan ju inget annat säga än att man lär sig av sina misstag. Så tills nästa hund kanske man gör rätt från början*ler*

Bildbevis på att träningen går framåt=)

På kvällen åkte jag å Stefan till Michaela å Martin. Han hjälpte dem med deras dator och jag å Michaela tränade.

Nota har fått upp gnista igen. Det finns mycke att plocka fram i den lilla och Michaela är jätte duktig! Hon har i veckan listat ut, genom prövning, vad som ger bäst resultat för starterna i fria följet. Det blir skål framför=motivationen framåt. Och det syntes tydligt att det löna sig! Fick redan igår en/två lyckade med första steget!

"Gamla" Ebba fick oxå komma ut och vara med. Hon tycker det e mega roligt! Glad för minsta lilla och vill gärna jobba om och om igen=) Så härligt å se!



Mindi fick sitta bunden vid sidan i pauserna. Det gjorde nog henne gott. Hon var mer på alerten när vi tränade på kvällen jämfört med dagen tycker jag.


Det är himlans bra med två extra ögon och öron i träningen. Michaela såg tydligt att jag belönade ofta en tass i luften istället för ett stilla ställande och då är det ju inte konstigt att vi aldrig kommer någonstans med ställandet. Fin slipning för min del=)


Michaela gjorde, utan att hon visste det, DK på Ebba´s läggande=) Ingenting hon var medveten om men jag såg direkt.
Det e fruktansvärt roligt att träna ihop=)
Väl inne igen blev det kloklippning och fotografering av underbara Våga! Hon e helt härlig.. Å galen=)


Ina&Mindi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

Ja det är verkligen bra att ha extra ögon & öron när det gäller träning! Hade ingen aning om mitt dk på Ebbas läggande förrän igår :)Mindis ställande kommer du ha fixat tills nästa vecka, lovar! Läggandet kommer också att bli som det ska, kanske om två veckor?
Och får jag bara Notan att gå tillräckligt bra så vi kan starta till hösten så blir jag nöjd =)