Besökare

måndag 28 april 2008

www.hoffemindi.se

Vi har fått en hemsida! Titta in och lämna en tass. Därifrån ser man även denna blogg så ändra om och besök hemsidan istället=)

Det blev ingen vårjacka för mig. Har jätte svårt med både jacka och skor. Finns aldrig något som duger=) Men jag och pajken skall ta en tur till Överby någon kväll inom snar framtid. När det e kallt e det gott å ha kvar vinterjackan, men den blir jäkligt varm när solen ligger på.
Träningen har fortsatt. Och det går FRAMÅT=) Det e så roligt!!
Ställandet börjar ta sin form att bli "klart". Får läsa reglerna så jag vet hur långt bort man skall gå, men igår t.ex. ja då gick jag nog ifrån iaf 7m. Tränade dock själv så vet inte om någon tass flyttades, men stog fint kvar tills klicket å leksaken kom!
Däremot har vi tragglat apporten att hon inte får ta den när de säger kommendera. Igår körde jag utan detta å det har vi inte gjort på väldigt länge. Hon tog den inte.. GAH.. Fick köra en inlärnings övning först, sen tog hon den. *drar mitt hår**haha*
Hon har verkligen fått energin tillbaka. I fredags när vi tränade med Michaela och Nota så var hon en slarver i fot gåendet. Högt å lågt på samma sekund, typ=) Igår var hon inte lika farlig och fick t.om. kommentaren att hon ser skit härlig ut med sin energi=) Det är giförsig litte roligt just nu i och med att hon varit så trött, men hon får inte fortsätta ha sitt fotgående på det sättet*ler*
De snabba läggande ökar markant. Nu händer det t.om. att hon själv bjuder på ett. Har tänkt att jag samtidigt nu skall träna in snabba sättande. Så kan hon få växla därimellan. Dubbla belöningar om man har tur=)
I fredags fick vi kommendering av Michaela både i starter och inkallning. Där har Mindi inga problem att vänta på mitt ord. Hon kanske rent av sagt inte egentligen förstår apport. Jag kanske säger det olika.. Tåls att tänka på!
Försöker vid varje träning länka någonting minst en gång. Mindi verkar ta det bra, men jag blir rörig och det lär hon känna av! Skall strukturera upp mig=)
Planen hänger fortfarande i att start skall ske 28/6*hihi* Men vi får la se med det.

Idag ser det ut att bli ännu en toppen måndag. Vi har haft SÅ tur med vädret på måndagarna. Det tackar vi för! Mest tackar nog Michaela/Nota och Ingelis/Nova*hihi*
Ikväll skall vi kika på Mindis teknik i läggande under gång. Kommer säkert ha helt fel i min teori, men det skall bli spännande!

Igår var Mindi rikigt på hugget och på kvälls rundan var hon så odräglig med nosande och "icke-hörande", precis som hon e när hon e understimulerad. Så idag, för första gången på länge, så skall hon få sig en runda! Inte den längsta, men skogen skall vi till iaf!

Igår kördes träningen på Jönköpings BHK. En stor och fin klubb. Anledningen till att man var där var för att vi kallat till ett x-tra möte. Vi var inte nöjda med HUR styrelsen hade blivit tillsatt!
Styrelsen, och framför allt ordföraren, skall ALDRIG tänka i sina banor utan alltid i klubbens anda. Tyckte tillfälliga ordföraren visade flera gånger att hon inte klarade av att separera på det! Alltså, när hon ännu en gång la fram sitt fina tal där det var personangrepp och lögner, Tröttsamt! Hon kom med spydiga kommentarer och sökte stöd hos vännerna! *YSCHA* säger jag bara! Den lilla gruppen kastade sten i glashuset. En ställde sig upp och sa att medlemmar i förra styrelsen inte följde regler inom avel, när hon själv sitter i samma sits men med värre anledningar än vad hon pekade på.
Men efter livliga diskussioner(var glad att jag var där av den anledningen för man fick höra mer om hur det gick till på årsmötet + annat tjafs man fått läsa, men inte fått någon förklaring om) så när det väl kom till kritan, ja då ställer sig tillfälliga ordföraren upp och säger att hon inte vill vara ordförare i en icke demokratisk klubb och avgår. Jaja... Så var det med det! Har stort förtroende för styrelsen som blev(näst intill förra årets styrelse) och hoppas att de kommer kunna åstakomma/tänka på mycket av det som den tillfälliga styrelsen klaga på!! För vad skall de komma med nästa gång då? Personangrepp på familje medlemmar*asg*
Skönt att det är över för denna gång. Eftersom "den" sidan har kallat upproret för sandlådenivå bör ju inte de sänka sig dit heller. Blir att boka resa till alla kommando årsmöten för att visa stöd. En ynka röst betyder så mycke när det inte är så många som kommer!
Det togs även upp förslag på att årsmötet skulle sammanfalla med t.ex. en utställning för att det skulle bli en trevlig tillställning plus att det skulle dra mer medlemmar!
Ett annat förslag var att styrelse skulle bestå av representanter från varje LO:n. Det tyckte jag var en skit bra idé. Får se hur det går med det!


Nu rundar vi av!
Trevlig dag allesammans!
Ina&Mindi

Inga kommentarer: