Besökare

onsdag 30 april 2008

Gårdagens lydnads träning!

Sketa bra! Hon e SÅÅÅ duktig=)

Platsliggning: 2min på 20m avstånd. Huvudet uppe, låg på sidan men ingen resning! Dok när jag kommer tillbaka så sätter hon sig upp för tidigt. DET e ngt vi måste träna på, annars Toppen!
Fria följet: Lugnt och sansat! Jobbade bra i vänster svängarna. Lite långsam helt om. Bra!
Ställandet: Skit snyggt! Stoppa henne vid ett streck i marken. Tror faktiskt inte hon rör en tass när hon stannat. Gick hela sträckan ifrån henne. Och hon stod helt kvar tills belöning kom! Super!
Läggandet: Riktigt bra! Snabbt och låg kvar. Gick ca 1-2m ifrån. Men framför allt- Hon låg kvar när jag ställde upp bredvid henne! Great!
Hindret: Inte så bra idag. Hon sprang på sidan TVÅ ggr. Gjorde då två frivilliga hopp över och sen var det problemet borta=) Hon e speciell den lilla damen=)

Jätte duktig var hon! Var jätte noga med avsluten! Drog ut på dem! Inga problem alls. Gäller nog bara att alltid ha det i åtanke å variera när jag bryter upp!
Länkade litte igår. Måste börja göra det mer och mer. Se till att JAG är lika bra belöning. Men det märkte jag igår när jag körde litte utan godis lr nått.. När man får tugga litte på armen-Ja då blir man glad=) Så visst.. Enligt mig får hon gärna tugga litte på min arm under tävlingsträning och tävling för att vilja fortsätta!

E jag konstig om jag säger att två ytterligare månader med samma moment traggling känns väldigt lång tid... E sugen på att komma på planen tror jag. Men framför allt. Börja träna in nya moment=)
Vem vet.. Kanske ringer en dag å säger att just IDAG startade vi i LKl1=)

Idag blir det promenad och lydnad och ikväll vankas det jobb i ett dygn!

Ha en underbar onsdag!
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig läsning!

Jag tränar gärna plats vi kan hjälpas åt att kommendera varandra med annat med så klart!

Ha en bra kväll på jobbet, nån gång skall vi väl ses mer *ler*

Kramkram

Whippeten Nota sa...

Duttia ni är =)
Fast är man duktig på att träna så är det klart att man kommer framåt och det funkar bra = ni förtjänar det !
Kramar