Besökare

måndag 5 maj 2008

Sköna Maj=)

Här är Mindi ute i skogen på en efterlängtad promenad med energi i kroppen!


Lite kort från förra måndagens kurs!







I lördag var jag, Camilla, Theresia och hundarna nere vid Bjursjön och grilla!


Både före och efter grillen var tänd fick hundarna springa, bada, skälla, bitas m.m.=)
Men när grillen var igång och korven varframme, ja då fick man ta det lugnt, fast bunden!


Det var en skön, trevlig kväll, men det blev kallt snabbt när det började bli mörkt!
Annars så har jag jobbat två x 24h pass under sköna maj helgen*ler*
Igår var jag och Mindi på 70:års kalas för farfar Per-Olof nere i Sparsör, Borås. Seg väg, men det var det värt. Så sällan jag träffar dem. Farmor, som är hund rädd, tyckte inte Mindi skulle ligga i bilen. Men hon fick allt stanna där till efter vi hade ätit mat. Sen fick även hon vara med. Mycket beröm fick hon även denna gång=) Härligt å höra!!
Stort Grattis till Camilla som idag fick jobb i Uddevalla! Nu kommer hon flytta tillbaka hit för gott och det tycker jag e himlans bra!
Förhoppningsvis hinner vi träffas en sväng idag med innan det bär tillbaka till Ed för dem, fast först skall Barras till veterinären och röntgas*håller tummarna*
Ikväll är det sista tillfället på tävlingslydnads kursen. De sa förra gången att vi skall ha lite utav en "tävling"..
Går och funderar på om jag skall testa henne som en "tävling", men tror det e alldeles för tidigt. Bättre att länka två-tre moment hela tiden!
Skall bli intressant!
Igår kväll tränade vi en kort sväng med Nota och Ela. Mindi har inte öronen på skaft iaf. Vi hamna i en situation där hon för väntade sig ställande under gång, men jag ville ha läggande. Krävdes största hjälpen från mig för att hon skulle lägga sig. Då hade vi t.om. kört läggande precis innan och hon hade gjort det sketa bra. Virrig den lilla=)
Aja... Nu skall jag ner å ta hand om tvätten, sen blir det frukost!
Sen SKA jag ta tag i mitt arbete! Läraren var t.om. här på gården i torsdags å sparkade på mig*asg*
Ha en bra måndag!
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Whippeten Nota sa...

Halloj!
Grattis till Camillas jobb å hoppas det går bra för Barras hos veterinären idag!Nu har jag kopierat lite rally papper (applåd jag förbereder mig;) Ikväll gäller det :) bara hundarna går som dom kan så får man vara nöjd. Förbaskat bra kurs! Det har gått så fort bara... Hoppas det det blir nåt till hösten eller nästa år (2an/lägre lydnad kanske?)
Stor kram på er!

Anonym sa...

Hejsan!!

Tack för de vänliga orden i vår GB!!
Kör på ikväll nu och testa vart gränsen går..... Vill snart se er ute på tävlingsbanorna... Kommer förbi och kikar lite innan styrelsemötet!!

Kram Marika & Nellie