Besökare

måndag 19 maj 2008

Hoffeträff 18 Maj hos Sanna i Västerlanda



Här har vi Gårdens Herre Kax=)
Mycket stilig och trevlig hane!






En mycket trevlig dag. Inte allt för bra väder, hade behövt mina vantar för fingrarna frös riktigt ordentligt!
Började med en platsliggning. Hundarna låg 3min. Jag gick tillbaka efter 1min och efter 2,5min. Hakan kom ner i backen ibland, men fortfarande ytterst lite. Tror inte hon bytte skinka någon gång, dock låg hon inte helt rakt heller med rumpan. Låg kvar fint när jag kom tillbaka, men satte sig inte. Utan krävdes DK med hjälp. Aja.. Allt kan man inte få=)
Här tränar Sanna med kax och Mona-Sina med Inez på "klossen"


Efter platsliggningen tränade jag på litte olika saker. Mindi var på G. Tänkte mig för med hetare belöningar och nu såg jag direkt när intensiteten dvalade så då la vi av.
Gick ut i skogen och la ett appel spår(ett U) med flera apporter.
Medans spåret låg, blev strax över en timme, gjorde jag först en länkning. Engagemang utanför. In på planen-fritt följ-inkallning-hindret med omklappningar imellan och sen direkt av planen till kattmaten. Blev inget super, men det var ju inte fin liret jag var inne på nu utan länkning/uthållighet. Sen fikade vi på altanen och jag tittade smått i "biblen"=) Lydighets träning i teori och praktik. Stor som ett hus var den=) Men väl intressant! Den kommer nog hamna i hyllan. En dag...hihi
Ut i skogen igen och nu skulle vi gå spåret.
Gjorde ett direkt på släpp. Hon vek direkt åt vänster så jag tog tillbaka henne och nu valde hon framåt!
Första pinnen tror ja bestämt att hon nosa efter, men jag stod å vänta på ett gripande. Men då började hon fortsätta spåret igen. Höll imot och hon sprang tillbaka tog pinnen och vände sig i spår riktningen igen. Ful grisen=)
Efter följande pinnar(4) tog hon jätte bra. Bryr mig inte alls om att hon skall komma med dem lr nått utan endast att hon skall plocka upp dem och "visa" dem för mig. Tonfiskpastej serverades för apporterna idag. Får se hur nästa gång artar sig=) För hon slarva på sista apporten oxå.. Som var slutet=/
Ner till planen igen där gänget körde budföring. Mindi fick en paus i bilen sen fick även hon vara med. Helt främmande person men hon hade köttbullar så det var INGA problem att springa till henne på kommando. Men tillbaka till matte.. Nja.. ynklig korv vette fan tänkte Mindi.. Men sprang, ja det gjorde hon=)

Sen blev det grillning till lunch och nu läste jag mer ordentligt i biblen. Spännande!!
Efter lunch blev det lite mera träning, men nu började Mindi bli mör och det förstår jag. Men hindret tränade vi iaf! Hon hoppar SÅ mycket bättre/lättare ut från mig än in till mig. Aja.. träning ger färdighet=)

Det är härligt när man fångar hundarna i rörelse!!

En mycket lyckad härlig dag, trots de små skurarna som kom!

Nu tänkte jag få i mig lite frukost sen skall det nog allt bära av ut me kikkan. Träning och prommis står på programmet idag. Ovanligt va=)
I eftermiddag blir det jobb!

Ha en fortsatt trevlig måndag
Ina&Mindi

Inga kommentarer: