Besökare

fredag 9 maj 2008

Kikkan är så duktig så=)

Jag får nog ta och äta upp min senaste rubrik. Hade jag verkligen tyckt det var så hemskt så hade jag nog inte fortsatt heller. Å det har vi=)
Har tränat höger om morgon och kväll i tre dagar. Å det ger resultat. Idag på morgonen var det inga snea eller långt ut. Gick då på helt om oxå. Klockrent! Hon e så duktig när hon tänker till=) Eller skall jag säga när jag tänker till*hehe*
Igår var vi upp till klubben, inte mycke lydnad men körde hindret iaf. Några stycken "frivilliga" med kommando och boll ut från mig. Körde sen två-tre stycken "riktiga" fast utan ingång. Tveksam start, men hon starta och fick då belöning direkt. Super!
Gårdagen bestod av spår och budföring!

Jag trampade igenom vårat lägre spår, som med andra ord är närmre 1km långt. La alla apporter som man skall, 7små + slutet. Det fick ligga i cirkus 80min. Fint påsläpp, men med ett litet tapp men vadå då=)

Första vinkeln testa hon rätt håll sist, men hon jobbar hela tiden!
Hon plockade 3+slutet självmant och en fjärde tvinga jag henne. Jag visste ju var alla låg plus att jag plocka upp de andra. Dessutom så kändes det som då att hon vet om alla apporterna för hon vände och tog den direkt för att sen vilja spåra igen. Fuskis e va hon e=)
Fram mot slutet, när hon dessutom hade blivit lite trött, fick hon sig en klurare. Hon sprang runt lite, fram och tillbaka, men lyckades helt själv även här. Det jag var mest imponerad av var att hon självmant sökte sig bakåt från vart hon tappat. Guldstjärna till henne!! Sen var hon trött!
Tog oss tillbaka till bilen där hon fick ligga dryga timmen och vila. Sen bar det ut för budföring med Tina. Fyra skicka mellan oss på ca8-10m avstånd. Gick väldigt bra faktiskt! Har ju inte tränat det alls mycke så vi vart nöjda!

Toppen dag i solen igår igen och även igår var det äckligt svettigt! Drypande=)

Igår hämta jag ut kläderna jag beställt från Arrak. Västen, som var största barn storleken, var gigantisk. Tröjan, som var en XS, passade bra. ÖÖ.. Vadå konstiga storlekar...*hm*
Tina tipsa om kläder i hundsport så det blir nog väst därifrån istället om jag lyckas med att retunera västen till Arrak. För denna kosta dubbelt så mycke å när det kommer till sånt här.. Ja då blir jag snål*asg*

Idag blir det gemensam lunch med Stefan(han försov sig och snodde min bil). Tänkte steka pannkakor! Mumsigt!!
Sen blir det långis i skogen. Bara jag å Mindi*gott* Kommer säkerligen försöka hitta något hinder att träna på. Lite "fot" och ingångar. A, allt smyger sig på som oftast. Kameran kanske får följa med idag med. Vem vet=)

Ha en underbar Fredag
Ina&Mindi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

=) va duktiga ni är. Träning ger färdighet heter det ju så gud va bra det kommer bli när ni är färdiga ! Blev det pannkakor eller? Kramar