Besökare

onsdag 7 maj 2008

Yscha för lydnad=/

Igår bar det iväg upp till klubben igen ja.
Hade tänkt att träna flera grejer, men vi började med plats och den gick faktiskt rätt bra. Mycket störning av orienterare!
Men sen började de det. Skulle träna fritt följ. I och med att hon kom så långt ut igår på helt om så la jag vikten på höger om och helt om. Vi kom bara till höger om för det gick INTE. HELA tiden var hon ca 30cm för långt ut från mig. VARFÖR? Jag blev helt knäpp. Körde lite lock/pock med godis å visst då bidde det bra, men poletten ramla då inte ner inte... Hon började bjuda på mycket annat under tiden så jag tror inte ens hon förstod vad hon egentligen hade gjort "fel"....
Gick över till hindret istället för jag klarade inte av det=/
Inte fan gick det bättre där. Hon fick först boll över hindret med kommando när vi gick imot hindret och det var inga problem. Sen ställde vi upp, jag gick runt och kommendera. Ingenting hände.
Gjorde om samma sak, ingenting hände. *sliter mitt hår*
Igår kväll efter kursen gjorde jag precis detta över parkerings räcket här hemma. INGA problem. VAD gör jag för fel på planen??
Jag gav iaf upp och dessutom var kl 11.00 och då skulle jag möta Tina å Karin.
ut i skogen bar det. Först la de spår till varandra.
Sen tog vi oss igenom tävlings spåret och ändrade litte.
Sen följde jag med Tina å Rosso i deras lägre långa spår som Karin lagt med litte fintar å klurigheter!
Jag tycker Rosso var jätte duktig! Å Tina med=) Synd att man inte kommer kunna se dem i skogen på söndag, men jag kommer iaf se resterande! Skall bli himla spännande detta!

På kvällen igår tog jag å Mindi en promenad i sköna vädret! Jag kunde ju inte låta bli att traggla det som går dåligt. Men då gick det helt plötsligt mycket bättre! Flera lyckande. Några dåliga som inte belönades å sen några bra igen!
Gjorde väldigt få ca tre ggr. *nöjd*
Sen tog vi ett annat parkeringsräcke på andra sidan huset. Hon var sket laddad!
Satte henne, lämna henne och kommenderade. Å HEJ va det gick. Fart som bara den. Belönade å sen drog hon ett härligt räjs!! =)
Det e så skönt å se att hon är så mycke piggare igen. Nu är det kondition som skall fram igen oxå. Å valken på magen skall försvinna*hihi*

Idag blir det skogen å litte träning där kanske...
Jobb ikväll igen...

Ha en underbar Onsdag
Ina&Mindi

Uppdatering på em!
Nu har vi varit i skogen i cirkus 1 1/2 timme. SÅÅÅ härligt att Mindi e glad å pigg igen. Nu springer hon sina räjs igen å jag kommer inte ens ihåg sist hon gjorde det själv ute i skogen*tår*
Men det e hemskanskt varmt ute! Måste hitta kläder som passar för skogen som inte e så varmt.. Aja, senare projekt!
Här kommer några få bilder från idag!


Hon räjsade=)

Hon tog ett svalkande dopp=)

Och även idag kunde hon posera=)

Fortsatt trevlig onsdag!

Ina&Mindi

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh va skönt att höra att hon är pigg å får några räjs... Så roligt att läsa om er... krama