Besökare

onsdag 21 maj 2008

I måndags blev det upp till klubben ja....
Tränade fritt följ, ställande under gång och hindret. I slutet länkade vi alla tre "tävlingsmässigt" och hon håller fint. Givetvis blev det kattmat utanför planen sen=)
Sen blev det skogpromenad runt på stigarna runt klubben. Härligt härligt.

Igår blev det upp till klubben igen innan det vankades jobb.
Då blev det linförighet, läggande under gång och hindret.
Tänkte starta "tävlingsmässigt" med engagemang utanför. "Inropning" på planen och sen ett ordenligt program linförighet.
Det gick änna sådär. Hon är inte riktigt van att det inte kommer belöningar oftare vid halterna å sådant. Så det sackades och jag var inte nöjd.
Men gick över till läggande och det är riktigt bra tycker jag. Snabbare och snabbare hela tiden känns det som. När man kör på "riktigt" så ser jag ju bara hur snabbt hon försvinner från mig. Däremot vet man ju inte om hon ställde sig, men inte gjorde hon det inte.
Skall tänka på att vara tydlig med mina komandon så hon inte kan snurra ihop dem(fast kan kan hon nog ändå*ler*)
Hindret funkade fin fint även idag. Gjorde ett misstag dock. Hade bollen i vänster armhåla och givetvis satte hon sig snett då. Och gången efter med. Så då var vi tillbaka till hjälper även där.. Aja.. Allt e färskvara säger de ju=)
Gjorde sen ett nytt "program" linförighet" och det gick massa bättre.
Skall variera belöningar nu. Efter första halten, tredje halten, mitt i marschen.. Ja när som, men framför allt dra ut på allt mer och mer. Uthållighet litte så=)
Länkade ett kort program linförighet, läggandet och hindret och sen kattmat utanför planen. Toppen gick det!
Sen blev det nya stigar i skogarna. Kom ner mot Bjursjön, hade den vid sidan av mig i skogen och sen blev det grusvägen det sista tillbaka till klubben och bilen!

Idag är det klubben först ikväll som gäller. Då är det klickerkurs för Ann-Lousie Ryrvik, Canis. Skall bli intressant!
Men tidigare skall det allt bli långpromenad i skogen idag.
Mindi har fällt ur en massa nu. Måste dock hitta en mycke bättre borste som går ner på djupet*ler* Vet inte om det var mycket päls på henne för jag tycker hon blivit lite smalare eller så inbillar jag mig bara/har jag vant mig för vågen säger endast 0,2kg ner. Aja.. Snart försvinner nog den magen med=)
Vem vet.. Hon kanske behöver lite högre dos medicin.
Veterinären e det som gäller imorgon bitti för ett nytt blodprov. Tur att jag kom på det nu för jag har ju enkät att fylla i som skall skickas till SLU med blodprovet! Skall göra den med en gång så den e klar.

Ha en fortsatt trevlig onsdag
Ina&Mindi

1 kommentar:

Anonym sa...

God kväll!

Jag har några tankar så vi kan väl höras i morgon på något vis.... hör av dig om vi inte ses på msn...

Kram