Besökare

torsdag 29 maj 2008

Det drar ihop sig nu!!

Ikväll knyckte jag Michaela en vända till klubben. Det skulle bli tävlingsträning!

Först tog vi lite kort på Nota och Våga tills kameran dog. Nota skall vara med i tidning inför deras utställnings special!
Sen gick vi igenom programmet och jag torr gick lite.
Plockade ut Mindi ur bilen. Körde lite engagemang och lek med nygammal leksak(insåg idag att jag nog bestämmer litte vad hon skall tycka e roligt, får nog bli att variera träningsleksaker ibland!)
Blev inropade på planen. Redan innan hade hon spanat in där Michaela satt och kunde inte riktigt släppa detta. Ingen fin ingång här inte.

Tandvisning: Skit bra!! Titta flera gånger upp på mig, reste inte rumpan alls och tänderna var fina=)
Linförighet: Blev inge bra. Starta fint, hängde med en bra bit, sackade ofta efter svängarna, vackla i språng marsch, men bra halter! Gjorde om litte å grejja en del där, men överlag inte speciellt bra.
Läggande: Som sagt ställandet e befäst nu så jag hade redan bestämt att göra med dubbel kommando, men tydligen ett dåligt dubbelkommando från mig för hon satt/låg men bibehöll position iaf=)
Inkallning: Skit snyggt. Bra fart och fin rak ingång!
Här började Mindi ladda och komma igång!
Ställande: Så bra som vi kan gjorde hon det. Tar sina två trevande steg efter kommando, men satte sig rakt ner sen!
Apportering: Nosade på den när jag tog fram den, tog den inte på kommendera*tjoho* men rullade med den i munnen. Aldrig gjort tidigare*hm* Spotta ut den under/före kommando. Helt OK
Hindret: Skit snyggt! Starta direkt och fin rak ingång
och därifrån rusa vi av planen till kattmaten och leksaken, men leksaken var inte alls intressant=)
Rätt lyckat, men inte helt super. Men jag är ändå nöjd och ganska lugn inför söndag. Hon höll hela programmet och hon jobba upp sig under programmet och det var jag glad att se!
Efteråt körde vi ett kort program linförighet med belöning efter att rusa av planen. Gick inte heller helt bra, men något bättre.
Hon tappar/är tvungen att ändra tempo i svängar när jag försöker hjälpa henne genom att sakta ner, men Michaela sa det att hon jobbar sig fram till rätt position iaf när hon kommit bakom. Å det var ju positivt!=)
Däremot så var det första gången som jag la fram extern belöningen ur bilen och det hade hon svårt för. Första rak sträckan i linförigheten som var "mot" belöningen sprang hon ut framför mig. Galet!=) Så det blir nog att ha den i bilen på söndag! Den är uppskattad iaf för gud vad hon sprang imot den efter programmet idag=)
Som sagt.. Ganska lugn inför söndagen! Stort tack för idag Michaela!!
Imorgon blir det lite del träning. Som t.ex. inkallning med leksak bakåt, hindret med leksak bakom, apporten-klicka för varje del.. Å a.. Litte så=)
Skall även göra lite "förlängd" LINFÖRIGHET. Märker på henne att man verkligen har tränat fritt följ mest! När kopplet tas på, lägger hon av lite. Som att det är paus och inte jobb längre. Jaja, man lär så länge man lever=)
Sov gott alla vänner!
Ina&Mindi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!!

Vill bara önska er ett STORT lycka till!!!!
Jag tror på er, detta grejar ni galant...
Vi håller tummar och tassar på Söndag!

Kram Marika & Nellie

Tina sa...

Önskar er lycka till på söndag. Detta klarar ni fint!!!!
Kram Tina/Rosso