Besökare

onsdag 14 maj 2008

I söndags var det lägre spår tävling på Råhagen! Jag var med och hjälpte till med diverse. Morgonen började tidigt med samling 6.30. Som vanligt är man inte morgon pigg så det var ju på håret att man var där i tid. Men mitt spår var spår nummer 1 så 6.40 skulle jag börja gå mitt spår*panik*
Snabbt ut i bilen, tittar mig inte för och backar på bilen bakom. In igen "Vems e bilen?" Snabbt ut, titta över personens bil och medela att jag hade bråttom att vi kunde titta senare! Senare kom damen fram som visade sig att vara tävlingsledaren och hennes man domare*pinsamt*
Snabbt iväg, ut i skogen å börja trampa. Stressad som man var glömde jag givetvis att plocka ner andra snitseln så det hängde så fint kvar där när det var upptag=)
Sista snitseln vet jag inte hur vi hade tänkt för den hade vi hängt vid sidan så den kunde jag inte ta utan att förstöra för hunden så den fick så fint hänga kvar där med=)
Men spåret gick bra för ekipaget. Jätte trevlig tjej med en staff.

Tillbaka på klubben blev det platsliggning och budföring. Här var jag skrivare för en av domarna. Det var en blandad kompott av resultat(resultat går att se på rahagen.com).
Sen vart det lunch och efter det lydnaden, där jag fortsatte att skriva för samma domare, och pris utdelningen!
En mycket lyckad, trevlig dag.
I måndags åkte jag å Michaela med vovvarna ut till det stället där hon hade gått sitt lägre spår. Hon gick detta idag för Mindi och jag gick ett appell spår(med mig som slut) för Nota.
Innan hade vi pratat på att jag skulle göra en blixt, men så blev det inte. Så Michaela gick och muttrade för sig själv att hunden inte kunde något, men som tur var följde hon Nota och lät henne jobba å fram kom de. Massa korv blev det + lite tjyvnyp i händerna tror jag allt=)
Michaela följde med runt på Mindis spår för hon hade rört till det lite i slutet.
Ca20min tog spåret. Michaela ansåg att hon hade lite för högt tempo, jag tycker att hon har mycket lägre tempo än vad hon har haft=)
Men i tempot så ser man att hon slarvar ibland. När hon "vet" att hon har spåret, ja då höjer hon näsan lite. Hon e inte precis i spåret hela tiden säkerligen, för hon missa tre små apporter av sju + att hon åt skit*gah*=)
Men annars var hon jätte duktig! Bruks, ja det ÄR något för oss=)

Sen åkte vi ner till bjursjön och lät hundarna bada, leka och gotta sig. Jag å Michaela tog oss en välförtjänt fika! Å flera kort=)
Att springa på bryggan var inte alls skrämmande!

Alla hundarna var ner och badade!!




Men framför allt så sprang å sprang å sprang de=)

Det var en underbar dag, som var lagom varm. Livet är bra härligt ibland!

Igår vart det en tur till torp på dagen. Handlade mat(kylen var rätt tom) och var inne och skulle byta kängorna jag köpte i julas för de har redan gått sönder. Inga problem sa han, men de hade inte likadana kvar så pengarna tillbaka. Kängor behöver jag så det e ingen ide med pengar, tittade runt å insåg att det blir stor mellanskillnad och bestämde mig för att avvakta tills nästa lön. Han börja skriva i sina papper, men stannar upp. "Du kanske vill ha med dig dessa hem så länge då?" Skit snällt ju!!
På em blev träning med Nota uppe hos dem.
Tog hjälp av Michaela att klick/belöna fokus i ryggen när jag lämnade henne både sittandes och liggandes! Sketa bra!
Gjorde tävlings apportering. Hon tar den fortfarande på kommendera om man drar på det "för" länge, men ingen tvekan längre när man väl säger apport.
Körde även läggande under gång, jätte duktig e kikkan!!

Lite korts tog även på allas våran snygging Våga=)

Fin fin kontakt!


Å hon kan springa=)

Å hon är en äkta snygging=)

Idag bar det iväg till Västerlanda till Sanna och Kax tillsammans med Patricia å vovvarna!
Vi körde mycket klicker engagemang. Försökte få igång litte tempo i Kax och bäst svara han på tass target. Det gilla han!
Patricia fortsatte bl.a. med "klossen" både på Grosse och Mixa. Både e jätte duktiga men Grosse har nog fattat galoppen mera=)

Sen körde vi hindret på alla fyra hundar. Mindi var jätte duktig. Allt verkar ha släppt. Hoppar direkt. Både ifrån mig och mot mig. Toppen! Patricia gav sig på att försöka få riktigt fräcka kort underifrån bland annat=) Får väll se om det blir några att visa=)

Sen tog vi oss en härlig promenad i skogen till en sjö där både Mixa och Kax med lätthet simmade ut och hämtade grejer. Mindi.. Ja hon stod vi kanten och plaska*ler*

Här hoppar Kax med magplask ut i sjön=)


Väl hemma igen blev det kort paus för att sen åka upp till klubben för onsdagsträning(vi ligger i hård träning nu*hihi*)
Först gjorde vi, flera stycken, en beställning ur hundsport på billiga hund kläder. Tror de är jätte bra faktiskt!
Sen startade vi med Mindi. Tittade på hennes höger svängar och fick olika tips att testa å se vad som fungerar bäst. Känns även här att snart släpper det, för inomhus är det inga problem. Tror absolut jag är boven mycke med. Främst att jag tittar på henne innan hon har laddat. Då hamnar hon antingen snett eller rättar iordning sig direkt. Det e bara att köra!
Sen tog vi apporteringen. Skötte sig fint i början, men även nu när sekunderna drogs så tog hon den. Men fick även nu till fina och inga tvekande på att ta den och hon håller den fint och släpper den fint. Får dock påminna mig att ha kvar träningen att hålla den "länge" oxå!
Sen blev det hindret! Fick även med delen att gå fot fram till position och det gjorde hon sketa bra. Ingen tendens till att dra framåt. Duktigt!
Klev runt hindret, kommendera och hon startar med kraft och gör fin ingång. Gjorde lika fint både gånger, ett åt varje håll. Skit duktigt!
Efter vi hade kört allihopa(5st) så tog vi en kort promenad så fick Mindi bekanta sig med Nellie och Rosso. Det var speciellt tyckte nog de alla=)
Men det var nog smart eftersom Tina är så snäll å låter oss samåka med henne ner på lördag till Varberg. Litte billigare kommer man ju undan då! Skall bli riktigt spännande!!
Skall bestämma mig helt för vad jag vill göra i sista delen med. Läggandet och ställandet har vi koll på känns det som så kanske rutan å lite annat=) Sikta framåt=)

Nä, nu har detta blivit mega långt. Men så blir det när man har fullt upp på dagarna*asg*

På återseende!
Ina&Mindi

1 kommentar:

Whippeten Nota sa...

Sån långt å intressant inlägg! Å så fina hundar på bilderna med ;) Ja hårdträning kan man verkligen säga att ni är i, ska ni starta snart eller vad är det frågan om?:)
Vi hörs i eftermiddag angående träning ikväll, hade varit skoj! Ska bara kolla så vi inte ska sätta väv i datarummet...
Kramar!