Besökare

onsdag 12 januari 2011

12:e Januari 2011

God fortsättning allihopa! Jag skulle vilja kunna avge ett nyårslöfte om att denna hemsida kommer uppdateras mera ofta än va som gjorts under 2010, men det e väldigt onödigt å lägga ut löften som man inte vet om man kan hålla. Men jag vill mer än gärna göra ett ärligt försök. Så vi får väll se:)


Mål för 2011??
Med Mindi är det att fortsätta friskna på fysiskt. Vi är på god god väg. Väldigt lite återstår! Jag vill inte ge upp hoppet om att kunna tävla igen så vi kommer försöka oss på att komma till start i både lägre klass och lydnadsklass II. Vi får se vad damen behagas vara med på:P Sen kommer vi försöka knipa vårat sista IHF-cert i år. Hade vart maffigt:)

Med Dixi... Ja a.. Mogna kanske*haha* Vi kommer lägga en lång, god grund innan vi startar har jag bestämt! I vår skall vi gå en, förhoppningsvis väldigt bra, kurs för Mona K och hoppas det kommer ge oss mängder! Sen kommer träningen fortsätta genom året. Mer specifika mål är att vara klara för start i appell och lägre tills nästa vår. Därmed skall det bli mycket näringsspår:)
Utanför tävlingsdelen har vi en hel del att åstakomma också. Vill kunna ha 100% skvallring på människor(vuxna som barn) och hundar och ha trevliga hund passerings möten. Vi skall jobba bort det sista som återstår i koppel dragandet. Å va har vi mera... Hoppandet på folk? Fast det rör mig inte jätte mycke faktiskt*haha*

Vad gäller för Matte då?
Matte vill ha ett mycket mycket bättre år än förra året. För det var nog det värsta året jag upplevt förutom Dixi biten. Sen har inte hon vart den lättaste heller förstås*haha*
Jag vill fortsätta finna glädje i träningen. Bli bättre på att ALLTID se det som en skojjig grej!
27:e mars kommer jag göra min examination som allmänlydnadsinstruktör och jag hoppas det går vägen. Sen under året kommer jag hålla kurs på Råhagens BHK.
Arbetet inom västra hovawartklubbens styrelse fortsätter och nu börjar det hända saker även här nere:) Skojjsigt!

Igår var jag och Dixi nere hos Jennie på Bergenhovs Kennel. En mycket trevlig stund!
Först blev det givetvis gos med de små puppisarna som snart är stora nog å flytta. Det går fort! Å jag kände verkligen hur ledsen ja blev över att jag inte var nere hos Dixi som liten oftare, men så sett så har jag som tur var henne här vid min sida idag ändå! Tack Jennie och John!










Som små valpar som dom e så var det full fräs och andra sekunden som om ngn slagit dem med klubba. Så söta:)
Då tog vi oss en promenad med Dixi, brorsan Krut och Toni. Dixi och Krut hade väldans roligt av varandra och var väldigt lika i lek beteende. Men då Dixi brukar vara den som är på visste hon först inte riktigt vad hon skulle göra med att ha ngn på sig*haha* Men det ordna upp sig med tiden och det var full fräs över stock och sten!

Brorsan Krut




Efteråt fick Dixi lite kvalitets tid med Jennie alldeles själv och det blev mycke pussar och studsningar:) Sen blev det lite fika tillsammans med de små söta igen och sen var det dags att styra bilen hemåt igen. Tack för en mycket trevlig dag!
Ha en fortsatt bra onsdag
Ina, Mindi & Dixi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken trevlig dag ni hade.
Roligt med uppis.
Kram mamma

Anneli sa...

Va härligt att träffa valpar...!
Det e så klart att 2011 kommer bli ett toppen år!
Bara den här förbenade snön kunnde försvinna... *leer*