Besökare

onsdag 19 januari 2011

19:e Januari 2011

I morse blev det än längre morgon runda på 3km. Den bestod nämligen av att gå ifrån Stefan till min egna nya för en frukost date med Patricia. Mysigt!

Diskussion om vad vi skall hitta på i Hoffar i Väst blev det med lite resultat. Vi får väll se vad det blir av det.
Sen blev det en tur med Ela till veterinärerna i Dingle för utstryk och blodprov på Våga. Ela blev nämligen väldans nervös när hennes löpblod tunnades ut mycket tidigare än väntat, men idag var det lugnt iaf. Ingen il färd till Motala inte*hehe*

På vägen hem blev det en sväng på Elgiganten. Jag spana in ett fast objektiv*vill ha* och Ela köpte en liten "skit" kompakt kamera som tillslut blev en riktigt bra kompakt kamera för 1800*haha* Gå in på http://www.notascrew.rular.se/ för å se vad det blir av det!
Jag fick iaf glädjen att få låna hennes batteri laddare så ja kunde ladda batterierna på min lilla kompakt kamera. Min laddare har nämligen lagt av. Så nu kanske iaf den lilla kameran kommer med på promenaderna så bilderna slipper bli så här suddiga*haha*

Tack för idag vännen<3

På kvällen blev det en träff med Lisa och Zeke och hundmötes träning. Idag var det en blandad kompott av resultat. Deras största problem bor nära dem och givetvis va den ute och gaffla med. Å när Zeke redan var igång på honom gaffla han även på mina. Men när den lilla vita kommit sig bort och Lisa fick tillbaka kontakten med Zeke var det inga problem att möta de två stora svarta*ler* Lisa jobbar som vanligt väldigt bra och tryggt med sin vän!

Planerna går varma gällande Mindi. Å huvud punkten ligger på att få en bra relation(även med Dixi givetvis). Så från idag är det bara att acceptera. Mindi är inget energi knippe och brinner inte för ngn elit-nivå!!!! Mindi är gärna med och jobbar så länge det går sakta 100% framåt typ.
Så i år blir det nog mer trams och flams. Tricks, spår, agility och rally-lydnad! Bara ha skoj skoj skoj.
Inte för att jag inte tycker lydnad och uppletande är roligt, men när det ständigt blir konflikter mellan oss så är det inte skoj. Då kan ja lägga den egna energin på Dixi och jag får två lyckliga vovvar:) Vi lever bara en gång!

Imorgon är en späckad dag med möte kl 10-12. Sen rasta Budda, för att sen ta mina egna vovvar igen(långpromenaden får allt bli sju på morgonen inser jag*hm*) innan man skall till jobbet kl 15*suck* Å då skall jag jobba ända tills 15 på fredag*suck igen*
Men men.. Så e det!

Ha en fortsatt bra onsdag
Ina, Mindi och Dixi

Inga kommentarer: