Besökare

tisdag 18 januari 2011

18:e Januari 2011

Igår blev det en längre morgonrunda på 3km där vi gick förbi Södra bageriet och köpte fyra nybakta frallor till matte och husse. Hundarna var nöjda och vi fick mumsig frukost. Inte fy skam på en måndag:)
Senare på dagen fick Mindi en ensam promenad runt stan med även lite lek och försök till kryp i parken. Sisådär feeling på det, men aja.. Bara å gilla läget!
När vi var tillbaka tog jag ut Dixi för lite träning på ett litet snö fritt ställe. (Gräs WOOHOO*ler*)
Som vanligt blev det lite start träning och idag testa hon ingenting annat en enda gång. Skoj!
Sen blev det den bortglömda target träningen. Tränar mycke på att jobba nära, men får inte glömma att jobba utåt osså! Men det var inga problem alls. Fullt hopp med dubbel fram tassar*hehe* Men det finns tendenser till att plocka med sig den i munnen, men hon lyckades aldrig för ja tajma väl på tassarna och då var det ju dags att hitta den flygande kycklingkorven:) Fick även störning av hund på promenad som inte ville fortsätta förbi med sin matte. Avståndet var ju inte det största men det var ju länge sen osså. Men variera oss på 2-4 meter ungefär. Dixi notera den, möjligen ngt gruff osså, men sen fortsatte hon med våran träning. Glad ja blir!
Vändningar på stället gick vi på sen. Vänster om är hon riktigt duktig. Vi tar ju givetvis fortfarande väldigt små steg med täta belöningar, men riktigt nöjd med pall träningen. Hon jobbar inte över sig med röven heller. Vad ja kan se skall väll tilläggas! Höger däremot kommer hon lätt ut med röven lite för mycke. Får nog använda vägg!
Å stadgan på att stå still vid sidan. Ja den behövs jobbas på*hehe*
Sen körde vi lite fritt följ uppslutningar. Men här tappa hon lite fokus. Om det var trötthet eller som jag misstänkt tidigare att hon föredrar lek lek lek som belöning på detta och inte korvkast vet ja inte. Men en sak vet jag och det är att våra lek övningar har gett resultat. Nu skall vi bara höjja maten mera osså!
Vi avsluta med en kedja. En enkel kedja. Ingång och start på fritt följ med två steg och LEK:)
Super nöjd! Framför allt att två-tre hund promenerare passera ca 4-5m bort och hon fortsatte med uppgifterna! Sköj!
Sen var det bara att ge sig av mot jobbet. Första natten av tre!

Idag blev det kort rastning när man kom hem. Sen satt man framför datorn och i telefon några timmar och ordna med evenemang för Råhagen. Skoj Skoj:)
Sen tog vi oss alla tre en promenad på Thorén rundan. Nästan 6km blev det, men det var jobbigt halvfruset/halvtinat plus halt så vi snubbla runt en del.

Sen bar det av till aktiv hund för simning för Mindi fröken! Innan hennes tur som blev det en sväng med Dixi inne i hallen. Idag blev det start, ingångar, vändningar och läggande under gång.
Idag testa hon bådde hopp-stå, ligg och sitt innan första ingången vid uppstart. Men sen var det inga problem.
Sen fortsatte vi med ingångar med fokus på stadga. Det är milli ökning som gäller för denna energi dam men efter några få repetitioner såg jag faktiskt dagens milli ökning. Det gillar vi!
Sen gick vi över på vändningarna. Där blev det oxå full fokus på stadga att stå still vid min sida. Svårt svårt! Men med en del fel markeringar(valde att kliva ur från hennes sida när hon flytta på rumpan) så såg jag även här milli ökningen för dagen. :)
Sen fick det bli lite mera fart så då gick vi på läggande under gång. Utveckling utveckling sitter i huvudet på mig. INTE stå å trampa. Så idag blev det frivilligt med bara två repetitioner med mig backandes och sen gick jag på sidan. Alltså i sidled. Det tog sin lilla stund innan hon testa att lägga sig, men när hon väl förstod att hon skulle göra samma trots att matte gick konstigt var det inga problem. Härligt!
Idag glömde jag en liten kedja. Skärpning tills nästa pass! ;)

Ikväll blev det ett besök hos Ela. Inte så länge, men väl så mysigt. Hinner ju aldrig:(
Detta är ett kort på Dixi och Våga hemma hos mig. De är väldans söta ihop och leker en lek bara de förstår;)
Tack för ikväll gums! Lav ja!

Imorgon bitti kommer Patricia förbi med en barkis så skall vi äta frukost och diskutera vad vi skall göra för våra hårt inarbetade pengar i hoffar i väst;) Jag hoppas resterande inblandade snart hör av sig om förslag!!!
Nu har jag tagit bort kommentar möjligheten här i bloggen då jag mycket mer uppskattar kommentarerna i gästboken på hemsidan. www.hoffemindi.se Hoppas ni skriver där ist för jag vill gärna veta om läsarna börjar komma tillbaka:)
Ha en fortsatt bra tisdag!
Ina, Mindi & Dixi

Inga kommentarer: