Besökare

fredag 14 januari 2011

14 januari 2011

TORSDAG

Igår blev det en tripp till aktiv hund efter jobbet. Mindi hade sim tid kl 13.00
Först tog vi oss en promenad och sen blev det lite träning i inomhus hallen.
Började med Mindi, men blir ju deprimerad:( Ja hon var pigg på saken och ville vara med. Började med att ställa upp och hon gjorde riktigt dålig ingång så det blev lite ingångsträning framifrån. Sen körde vi lite fritt följ med fokus på vändningarna under gång.
Sen gick vi över till hindret och själva hinder delen i momentet var inga problem med ingångarna. O MY GOOD va dåligt! Fick lämna hindret och gå över på ingångar och hon gjorde dålig efter dålig. Fick ta till finger target för att få henne djup*suck*
För lite träning plus att jag garanterat accepterat dåliga ingångar framför allt i inkallningen de gångerna farten vart bra har gett oss detta resultatet*suck igen*
Sen blev det moffs tur. Pigg pigg piggelin:) Började med våran start träning = När jag släpper halsbandet skall hon komma in i fotposition. Idag testa hon bara ligg först en gång. Bättring:)
Sen blev det sitt kvar. Gick mellan 8-12 steg backandes ifrån henne. Märkte när jag ofrivilligt fick en halv sekunds fördröjning innan ja gick tillbaka att vi behöver lägga mer tid på att kunna vara stilla än att ja kan röra mig bortåt för rumpan blev väldans lätt:)
Sen satte vi ihop detta med hindret. Frivilligt sitt på ena sidan och jag gick snett över till andra sidan med leksak i handen och när jag stod på andra sidan fick hon ett "ya" och hon flög över och in i leksaken. Så gjorde vi två ggr och tredje gången hade jag leksaken gömd. Såg då en liten, liten tvekan på va hon skulle göra, men så fort hon flög över hindret igen blev det ju klick och leksak fram så hon var nog nöjd*hehe*
Sen blev det plats träning. Med ofrivillig störning. Hon bjöd snabbt och fint på hakan i backen, men testade att fuska och tjyva godis när jag körde doggie-zen:) Men sen när hon var stadig och jag började röra mig bakåt kom sim ekipaget ut från simhallen. Dixi lyfte då huvudet och skällde en gång, men återgick direkt till våran grej sen och jag kunde fortsätta backa. variera 1-7steg. Duktig tös denna dära;) Sen var det nog för det var dags för Mindi att hoppa i plurret:)
Idag gick det faktiskt väldigt bra att vara själv, men lat tanten kommer allt fram*hehe* Men hon gillart och det gillar ja:)

På kvällen fick Mindi vara kvar hemma så hon inte skulle bli kall och jag och Dixi åkte ner till stan för att möta mitt projekt ekipage Lisa och Zeke. Planerade hur vi skulle göra och sen skiljdes vi åt och vandrade zick zack mellan husen i stan upp och ner en vända. Så sammanlagt tror jag att vi fick 12 möten med varandra. Fem med hundarna på utsidan och 7 med hundarna närmast varandra. Plus att jag fick tre hundmöten med tre andra hundar. Dixi var super duktig!! Så nöjd med henne. Skvallra jätte bra. Is i magen och att inte strama upp kopplet bara för att det e halt gör henne gott:) Super! Å inte var det bara Dixi som skötte sig. Lisa oxh Zeke har blivit så duktiga så! Stor skillnad ifrån vi började i november. Duktig förare Lisa:)

Helgen skall tydligen bestå av dåligt väder och det e ju ingen höjdare. Ikväll blir det mat och mys med sötaste och söndag är det utbildning igen. Annars är det lugnt och det kan behövas. Veckan har varit smockad. Men allt är saker jag finner intresse i så jag borde inte klaga;)

Ha en fortsatt bra fredag
Ina, Mindi och Dixi

Inga kommentarer: