Besökare

fredag 21 januari 2011

21:e Januari 2011

Idag mådde jag, som tur var, mycket bättre när jag vakna. Dock sov jag ända till halv tio, men sen gick det inte längre för då stod moff alias tjut å skrik vid mitt ansikte och halv yla efter frukost*haha* Moff har en dålig vana att allt som oftast inte kissa på nattrundan. Kan gå och gå och tillslut är det bara att ge upp. Hon tänker inte kissa. Å så vart det igår natt efter ja vakna efter ja somnat på soffan ännu en gång. Men hon håller sig fint ändå så det e väll kanske inget å klaga på, men gillar inte att hon håller sig så*hm*
Det blev ingen lång morgon(fm) runda utan en sväng runt husen. Sen blev det en sväng framför datorn och frukost tillsammans med Stefan när han inte var tillåten å sova längre för hundarna*haha*
Sen tog vi oss en härlig, kall sväng på 7,5km/1h 50min.
Dagens promenad gick upp till klubben. Tyvärr var det ren isbana på körvägen så att ens tänka tanken att åka bil dit faller bort. Ännu mer tråkigt var att mötas av hundskit på uppfarten. Tänk att det skall vara så svårt för folk att plocka upp vintertid. Det multnar inte i snö om ni inte visste det!!!
Annars så längtar vi ännu mera till våren, gröna marker och massa mer träning så som spår och lydnad. Solen börjar skina och fåglarna kvittra, men än är det långt kvar.


Imorgon är Moff hela 11månader gammal. Tänk va tiden går. Skall bli ett spännande 2011:)
Det är skillnad på damerna!


Undra va de såg, men söta är de:)

Vi tog inte riktigt samma väg tillbaka utan gick en vända genom skogen som vi ofta går när man är på klubben. Vi var inte de enda som hade tagit den svängen.

Farbror älg hade vart framme:)
Medans jag gick och tittade på marken. Både för att hålla koll på att stå på benen plus inspektera älgens stora fot storlek....

....så såg det plötsligt ut så här när jag titta upp.... Vilse?? I denna skog?? Hel snurrigt blev det!

Det var ju bara att traska vidare på det gigantiska kalhygget som aldrig tycktes ta slut. Men till slut kände jag igen mig igen. Så jag hade inte gått vilse.. Det har skövlat hela j-vla skogen. DÅLIGT!!!!!

Å inte blev det bättre när jag trampar genom snö och det visar sig att det var en bäck under så jag blev dygn sur om vänster fot*kallt kallt*

Väl hemma igen blev det ombyte och sen en sväng med bilen. Hämta lite grejer och hundmat, handla thai-mat och godis för lite mys denna fredag kväll i Uddevalla. Å som vanligt när jag och Stefan skall ha smågodis blir det mycket små godis. Dels för att vi båda plockar alldeles för mycket plus att vi inte gillar samma godis alls nästan.
Så det blir en del*hehe* Men det brukar hålla bra länge oxå! Å jag förstår inte.. I alla godis påsar finns det alltid "äckliga" godisar kvar i slutet;)

Imorgon är det första tillfället på valpspecialen. Sen skall jag till jobbet och slutar inte fören 16.00 på söndagen. Men så e det ibland.

Alla råhagare!!! Titta in på hemsidan för ett nytt spännande påfund*hehe*

Ha en fortsatt bra fredag
Ina, Mindi & Dixi

Inga kommentarer: