Besökare

torsdag 20 januari 2011

20:e Januari 2011

Det började redan igår kväll efter att jag kom hem till Stefan efter att ha varit ute och bli kall. Jag tinade aldrig utan frös hela kvällen plus att jag fick tillbaka min hosta som legat kvar å små retats ibland sen jag var sjuk.
Imorse var det som sagt tidig långpromenad som gällde. Kallt var det att kliva upp, men det tycker jag ju jämt att det e så det var inget att lägga notis över.
Det blev en runda uppe på Tureborg halvt om halvt i mörker. Så ist för suddiga kort blir det kort som jag knappt visste vad jag tog plus att hundarna fick blunda för blixten*hehe*
1,5 timme var vi ute. De enda i skogen troligtvis*haha* 5,5 km blev det enligt "runkeepern"
Sen blev det lite frukost och massa kläder på sig och iväg på möte i två timmar. Började känna mig halv kass. Frösen inuti, ont i huden och håret. Typiska feber täcken på mig.
Men genomförde mötet och väl tillbaka hemma blev det två näringsspår för Dixi på vardera ca 40m.
Ta kort samtidigt som man tränar är inget jag rekomenderar och fick ännu en gång svar på varför. Hon skena iväg varje gång ja ville ställa mig vid sidan av henne*hehe*
Andra spåret var hon väldans duktig på. Var ju faktiskt bra länge sen hon fick ngt spår nu pga all snö!
Sen var det bara att packa ihop sig och åka till jobbet, men där blev jag inte långvarig. Kände bara mer och mer "Vad gör jag här?" Så efter en timme åkte jag hem igen. Åt lite mat, svalde alvedon, drack en stor mugg havtorns thé*mumma* och somna gott.
Å nu sitter jag här.

Får se hur jag mår imorgon då jag egentligen både skall jobba och gå på utbildning i helgen. Första tillfället på valp specialen och man måste delta på alla tre för att bli godkänd så till den måste jag masa mig i vilket fall.

Vill avsluta med att vi kniper alla våra tummar här att resan och parningen går bra för Ela och Våga. Skall bli så kul med små bappisar:)

Ta hand om er
Ina, Mindi & Dixi

Inga kommentarer: